عکس رهبر جدید
ارتقای رمزینه‌ها، مهم‌ترین هدف جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد است
آیین پایانی یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد که پیش از این فراخوان آن در مهر ماه سال گذشته منتشر شده بود در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

به واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آیین پایانی یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران این جشنواره خصوصاً فرستندگان آثار گفت: نفس ارسال آثار این است که معلمان و دانش‌آموزان فعالند، انگیزه و علاقه دارند و مشتاق مشارکت برای ارتقای نظام آموزشی هستند و این امر بسیار قابل توجه است. وقتی فرایندی این چنین مفصل و گسترده است طبیعتاً انتخاب آثار برگزیده سخت می‌شود.

دکتر لطیفی ادامه داد: چه بسیار افرادی که امروز شاید حضور نداشته باشند اما آن‌ها نیز لایق و شایسته توجه هستند و می‌توان از آثار آن‌ها استفاده کرد. پس نمی‌توان خروجی جشنواره را به تعداد محدودی منحصر کرد. سایر آثار را نیز به دفاتر ارسال می‌کنیم و همکاران ما با دقت آثار را بررسی می‌کنند و آثار قابل استفاده را به عنوان مکمل در مجموعه تألیف کتاب‌های درسی و رمزینه‌ها لحاظ می‌کنند و به نحو مقتضی خدمت شما اعلام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سختی کار کارشناسان سازمان پژوهش در موضوع داوری آثار ارسالی، ادامه داد: خدا قوت می‌گویم به دست‌اندرکاران این موضوع، زیرا آثار زیاد بودند و بنده که تعدادی از آثار برگزیده را دیدم، عیار و تراز بالا داشت. هرچند برخی آثار در مقیاس‌هایی، از ملاحظات حرفه‌ای برخوردار بود اما همین که دانش‌آموز و معلم انگیزه دارند برای ما جای افتخار دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: سازمان پژوهش تمام تلاش خودش را برای ارتقای این موضوع و رشد توان و انگیزه دانش‌آموزان و معلمان انجام می‌دهد و برای این هدف دو سیاست مهم دارد. سیاست اصلی و قطعی سازمان تنوع بخشی به مدار آموزش و منابع آموزشی و این موضوع است که  این منابع نباید صرفاً یک رسانه و ابزار باشند. کتاب درسی هم مهم است، اما تنوع بخشی به فرصت‌های آموزشی سیاست جدی سازمان است. از آنجا که این جشنواره ناظر به همین سیاست است، ما به دنبال ترویج این موضوع در بدنه تعلیم و تربیت کشور هستیم. زیرا یادگیری با منابع مختلف، عمیق‌تر اتفاق می‌افتد و این امری است که همه شما دانش‌آموزان و معلمان عزیز تأیید می‌کنید و معتقدید که استفاده از ابزار و رسانه‌های مختلف، تأثیر بسیار بهتری خواهد داشت.

دکتر لطیفی سیاست دوم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را مشارکت‌پذیری در تولید این مواد و منابع آموزشی و تولید محتوای آموزشی اعلام نمود و گفت: قبلاً در زمانی می‌زیستیم که بیشتر تولید منابع انحصاری بود و برای یک محتوای کوتاه رعایت شرایط سخت و پیچیده‌ای اعم از محیط استدیو و غیره را می‌طلبید. گاهی کوچکترین اشتباهات، غیر قابل جبران بود. اما الان در خانه و در یک شرایط ساده کاری تولید می‌شود که خروجی  آن نه کمتر و بلکه مثل خروجی بهترین استودیوها می‌شود و این موضوع بازتاب خوبی برای دفاتر تولید محتوا دارد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر سازمان پژوهش  این کار را تنها خودش انجام دهد زمان را از دست می‌دهیم و مأموریت تولید محتوا از نظر زمانی با تأخیر انجام می‌شود، بنابراین باید مشارکت را بپذیریم. اولویت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به صورت جدی و اصلی، مشارکت پذیری فعالین این عرصه در چهارچوب اهداف برنامه‌ریزی درسی است و از تولید آثار توانمند و توان‌افزایی استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی استفاده از توانمندی‌ها را از جمله مطالبات دانش‌آموزان و معلمان از آموزش و پرورش در جهت ارتقای تعلیم و تربیت دانست و افزود: امید است این رویداد انگیزه‌ای برای اتفاق‌های بهتر در نظام تعلیم و تربیت بشود تا یادگیری عمیق‌تر و لذت‌بخش‌تر شود و در تناسب با تعلیم و تربیت کشور باشد. ما نیز برای این هدف والا در کنارتان خواهیم بود.

 

برای مشاهده تصاویر آیین پایانی یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

 

منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۶۰۴
کد خبر : ۴,۲۳۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید