عکس رهبر جدید
ارسال ۳۳ هزار اثر به یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد
دبیر یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد از ارسال ۳۳ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و اعلام کرد اختتامیه جشنواره ۲۶ تیر ماه در مدرسه دارالفنون برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مجتبی دانشور، دبیر یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد در نشست رسانه‌ای این جشنواره اظهار کرد: فراخوان یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد در مهر ماه 1401 توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد. در این فراخوان از دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان، دانشجومعلمان، مؤسسات و انجمن‌های مردم نهاد دعوت شد تا محتوای الکترونیکی بر مبنای سرفصل‌های کتاب‌های درسی را در قالب‌های فیلم، گرافیک متحرک (موشن گرافی)، پویانمایی (انیمیشن)، پادکست، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، برنامه کاربردی تلفن همراه (اپلیکیشن) و بازی‌های تعاملی تهیه کرده و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان سال 1401 بود، افزود: در مجموع بیش از 33 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نسبت به جشنواره دوره دهم، رشد حدود سه برابری داشت و همین موضوع باعث شد تا فرایند داوری زمان بیشتری را به خود اختصاص بدهد و اعلام نتایج با تأخیر انجام شود.

دبیر یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد به ویژگی‌های جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره بیشترین درصد مشارکت به معلمان و دانش‌آموزان اختصاص داشت. در مهلت ارسال‌ آثار، کارگاه‌های متنوعی به صورت متمرکز در ستاد و همچنین به صورت استانی برای معلمان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان برگزار شد که یکی از عوامل استقبال از جشنواره و افزایش تعداد آثار ارسالی، برگزاری این کارگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت ارسال آثار، فرایند داوری آغاز شد. در مرحله اول
با همراهی سرگروه‌های آموزشی استان‌ها و تعدادی از کارشناسان، غربالگری و انتخاب آثار انجام شد. در این مرحله از 33 هزار اثر، 2500 اثر به مرحله انطباق و انتخاب راه یافتند. در این مرحله آثار توسط هیئت انطباق و انتخاب، متشکل از رؤسای گروه‌های پژوهش، برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بررسی شدند.

 

دانشور درخصوص نحوه توزیع آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره برای رؤسای گروه‌های پژوهش، برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری گفت: شرکت‌کنندگان در زمان ارسال آثار باید در فرم ثبت‌نام خود در جشنواره مشخص می‌کردند که محتوای تولیدی مربوط به کدام کتاب درسی است. بر اساس این ویژگی، آثار بین گروه‌های دفاتر تألیف نظری و فنی‌وحرفه‌ای توزیع شد؛ سرگروه‌ها و کارشناسان دفاتر این آن‌ها را بررسی کردند و بر اساس سرفصل‌های برنامه درسی به آن‌ها امتیاز دادند. طبیعی بود که در گروه‌هایی مثل ریاضی، تجربی، مطالعات اجتماعی و ادبیات فارسی تعداد آثار بیشتر و در برخی از گروه‌های حوزه فنی‌وحرفه‌ای مثل معماری و کشاورزی با توجه به حجم کمتر دانش‌آموز، آثار کمتری ارسال شده باشد.

وی افزود: در مرحله داوری نهایی از بین برگزیدگانی که در هیئت انطباق و انتخاب مشخص شدند، برترین‌ها توسط داوران مشخص شدند که اسامی آن‌ها در آیین پایانی جشنواره معرفی خواهد شد.

دانشور با بیان اینکه این دوره از جشنواره علاوه بر رشد در کمیت، در کیفیت نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، اضافه کرد: در حوزه معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان، ایجاد شرایط برای مهارت‌افزایی به شدت مورد نیاز است زیرا بسیاری از آن‌ها تکنیک‌های تخصصی و آکادمیک تولید محتوای الکترونیکی را آموزش ندیده‌اند.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد درباره سرنوشت آثار برتر، اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، موضوعی با عنوان رمزینه‌های پاسخ سریع دارد که در کتاب درسی تعبیه شده است و یکی از اهداف جشنواره، علاوه بر شناسایی و معرفی افراد برتر، تأمین محتوای این رمزینه‌ها می‌باشد.

 

گفتنی است آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد روز دوشنبه ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در مدرسه تاریخی دارالفنون تهران برگزار خواهد شد.

 

برای مشاهده عکس‌های این نشست اینجا را انتخاب کنید.

 

 

منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۲,۲۰۶
کد خبر : ۴,۲۳۰
فاطمه
۱۴۰۲/۰۵/۰۹
0
0
0

سلام برای شرکت کنندگانی که اثرشون انتخاب نشده گواهی صادر نمیکنید؟

مدیر سایت
۱۴۰۲/۰۶/۰۷
0
0
1

سلام. لطفاً برای دریافت گواهی به «سایت جشنواره» به آدرس https://ecf.roshd.ir/ مراجعه و ثبت نام فرمایید.



نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید