عکس رهبر جدید
آموزش شیمی دغدغه اصلی مراکز آموزشی
منبع: فصل‌نامه «رشد آموزش شیمی»

دکتر جواد مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه در این شماره فصل‌نامه رشد آموزش شیمی به ارائه مقاله‌ای با عنوان: آموزش شیمی دغدغه اصلی مراکز آموزشی پرداخته است.
نویسنده در چکیده این مقاله آورده است:
«بنا بر سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران، توسعه دانش و بنیان جامعه اطلاعاتی و تلاش در جهت دستیابی به اقتصادی متنوع و متکی بر منابع علمی، سرمایه‌های انسانی و فناوری‌های جدید مورد تأکید قرار گرفته است و این چشم‌انداز بر اهمیت اصلاح نظام آموزشی و کارآمد کردن آن برای تأمین منابع انسانی مورد نیاز نیز تأکید می‌ورزد. آنچه اهداف این چشم‌انداز را به تحقق می‌رساند تربیت نیروی انسانی با سواد، پژوهشگر و متفکر است.»
در این مقاله پس از بحث و بررسی درباره وضعیت موجود نظام آموزشی از جمله، برنامه‌های تعریف شده برای تأمین نیروها، ضرورت همکاری دو بخش آموزش و صنعت به چالش‌های پیش روی این همکاری‌ها و ارائه پیشنهادهایی برای نهادینه شدن ارتباط میان صنایع با آموزش و پرورش پرداخته می‌شود.
جهانی شدن آموزش شیمی، نگاهی به وضعیت موجود نظام آموزشی، آموزش شیمی، مشکلات فراروی صنعت در به کارگیری دانش‌آموختگان، نادیده گرفتن نوجوانان، عدم آشنایی دانش‌آموزان با روش انجام طرح‌های علمی و پژوهشی، عدم آشنایی معلمان با روش علمی و شیوه‌های پژوهش، مشکلات اقتصادی و رویکرد تجملی به علم، کمبود نیروی انسانی، مالکیت معنوی و نتیجه‌گیری سرفصل‌های این مقاله می‌باشد.
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش شیمی، شماره 100 (ویژه‌نامه)، بهار 1391 چاپ شده است.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۱
کد خبر : ۸۱۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید