عکس رهبر جدید
موسسات فاقد صلاحیت اقدام به چاپ کتاب‌های کمک آموزشی می‌کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: «یکی از مشکلاتی که در ارتباط با کتاب‌های کمک آموزشی وجود دارد، تعداد بسیار بالای آن‌هاست. علت آن هم این است که موسساتی که صلاحیت ندارند، اقدام به نشر کتاب‌های کمک آموزشی می‌کنند».
داریوش قنبری در گفت‌وگو با ستاد خبری هشتمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، افزود: «متأسفانه با استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی غیر استاندارد، هم وقت و هم انرژی دانش‌آموز تلف می‌شود و آموزش چندان مفیدی هم به دانش‌آموز داده نمی‌شود».
وی ادامه داد: «به هر حال موضوع آموزش‌های غلط، مهارت‌های ناصحیح و اتلاف وقت، خطریست که ناشی از استاندارد نبودن اینگونه کتاب‌هاست و برای این تهدیدات حتما باید نظارت جدی و موثری داشته باشیم».
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «باید در حوزه کتاب‌های کمک آموزشی به خوبی تبلیغ شود؛ منتها با نظارت. باید تنها آن دست از کتاب‌هایی که گواهینامه علمی دریافت کرده‌اند مورد تبلیغ قرار بگیرند و در مناطق محروم هم دستگاه‌های دولتی خود را موظف کنند که این کتاب‌ها را برای دانش‌آموزان تهیه کنند».
وی ادامه داد: «متأسفانه در بسیاری از نقاط محروم کشور فرهنگ استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی جا نیفتاده و دانش‌آموزان در خصوص این کتاب‌ها توجیه نیستند و تنها به همان کتاب‌هایی که به شکل آموزش رسمی، مدارس در اختیارشان قرار می‌دهد، اکتفا می‌کنند».
قنبری خاطرنشان کرد: «یکی از محسنات کتاب‌ها و مجلات رشد این است که توسط یک کادر علمی بسیار خوب و مجرب تهیه می‌شوند که از این لحاظ می‌توان یک برتری محسوب شود».

تعداد بازدید : ۱,۲۱۸
کد خبر : ۷۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید