عکس رهبر جدید
مزایا و معایب شیوه پودمانی ریاضی3 فنی و حرفه‌ای
منبع: «رشد آموزش فنی و حرفه‌ای»

فصل‌نامه‌ رشد آموزش فنی و حرفه‌ای در این شماره خود، با ارائه مقاله‌ای، شیوه‌های برنامه‌ریزی پودمان آموزشی کتاب ریاضی3 دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای را مورد بحث قرار داده و ضمن بیان معایب و مزایای روش کنونی، به تبیین راهکارهای مناسب در این زمینه پرداخته است.
احمد ناظمی شادباش تهیه‌کننده این مقاله، ضمن ارائه تعریف آموزش پودمانی و ویژگی‌های اساسی آن، آورده است: «در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پودمان عبارت است از مجموعه‌ای از معلومات و مهارت‌هایی که به مدد آن‌ها اجرای یک مرحله مفید از کاری به‌طور مستقل امکان‌پذیر می‌شود.»
ایشان در ادامه بر این‌نکته تأکید داشته است: «وقتی که کسب مهارت حل مسئله برای دانش‌آموز هدف یادگیری باشد، لازم است مسئله مناسب و قابل حل برای او تعیین کنیم؛ به‌گونه‌ای که او برای حل آن مسئله انگیزه فعالیت احساس کند.»
ناظمی شادباش در آخر مقاله، نظر خود را این‌گونه جمع‌بندی کرده است: «به نظر نگارنده برنامه‌ریزی و محتوای این کتاب فاقد ساختار پودمانی است و همچنین نیاز هنرجویان را برآورده نمی‌سازد. لذا با توجه به تعدد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و نیاز رشته‌ها و استاندارد مورد نظر لازم است برای دانش ریاضی آنان از سال دوم هنرستان محتوای مناسب طراحی و تدوین کرد و حدود چهار دسته محتوا در نظر گرفت.»
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش فنی و حرفه‌ای، شماره 25، زمستان 1390 قابل مطالعه است.

تعداد بازدید : ۲,۶۹۵
کد خبر : ۶۹۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید