جایگاه قرآن در برنامهی درسی ملی فراتر از یک درس است
حجتالاسلام دکتر علی ذوعلم مدیر طرح برنامهی درسی ملی در گفتوگو با فصلنامهی رشد قرآن گفت: جایگاه قرآن در سند برنامهی درسی ملی فراتر از یک درس دیده شده است.
دکتر علی ذوعلم در این گفتوگو که در شمارهی پاییز 89 فصلنامهی رشد آموزشی قرآن به چاپ رسیده است به سمت و سوی برنامهی درسی ملی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: «سمت و سوی برنامهی درسی ملی این است که به صورت جامع و عمیق بتوانیم مجموعهی برنامههای درسی
و آموزشی را اسلامی کنیم. تا الان ما فاقد نقشهای جامع در عرصهی محتوای تعلیم و تربیت عمومی بودیم. برای اولین بار است که برای کل درسهای تعلیم و تربیت، برنامهای طراحی میشود. این برنامه، در حقیقت قانون اساسی نظام درسی و تربیتی کشور است و به عنوان نقشهی کامل
و جامع، نسبت حوزههای گوناگون یادگیری را هم مشخص میکند و بر یک نظریهی دینی و قرآنی قابل قبول از تعلیم و تربیت مبتنی است.»
متن کامل این گفتوگو را میتوانید در آخرین شمارهی فصلنامهی رشد آموزش قرآن
ببینید.