عکس رهبر جدید
۳۰ آبان ۱۳۹۰ ۱۰:۱۱
هنر؛ پرورش قوه تخیل
چکیده یک مقاله از «فصل‌نامه رشد آموزش هنر»

هنر پرورش‌دهنده قوه تخیل است و در صورتی امکان بروز می‌یابد که پرورش و فراوانی تجربه‌های حسی (لامسه، بینایی و...) توام باشد و هرچه این امکانات وسیع‌تر باشد، قوه خلاقه و قدرت تخیل آن نیز افزایش می‌یابد.
دکتر نصرالله تسلیمی با ارائه مقاله‌ای در فصل‌نامه رشد آموزش هنر، با عنوان: هنر؛ پرورش قوه تخیل، ضمن بیان این مطلب، آورده است: «آینده یک مملکت در گرو فضایی است که برای رشد و پرورش هنرجویان آن فراهم شده و جایگاهی که به هنر و صنایع دستی داده است. توانایی ایرانیان در آفرینش‌های هنری در ادوار تاریخی سبب شد که زمینه خلق و آفریدن در زمینه‌های صنایع دستی، صنایع مستظرفه و صنایع ادبی و دیگر قابلیت‌های هنری فراهم شود و شاهکارهایی پدید آید».
دکتر تسلیمی در بخش دیگری از مقاله خود در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توان احساسات و عواطف و حس‌ها را تقویت کنیم؟ این‌گونه توضیح داده است: «در بستر آموزش هنری خواهیم توانست، هم حواس و هم احساسات و عواطف را که موضوع پرورش و تربیت قرار گرفته‌اند، تقویت کنیم. جایگاه آموزش به ماده هنر نیست، بلکه می‌تواند فراتر از آن باشد و به توانایی‌هایی در هنر دست یافت که نتیجه آن‌ها در زندگی نیز تأثیرگذار باشد و ایجادکننده نگاهی نو به روش‌های نوین در زندگی شود».
این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش هنر، شماره 27، پاییز 1390 چاپ شده است.

تعداد بازدید : ۱,۷۵۴
کد خبر : ۵۶۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید