عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
فهرست کتاب‌های برتر بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد منتشر شد
هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، فهرست کتاب‌های برتر در بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد متناسب با دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی با عنوان «نشان رشد؛ انتخاب دیرین خانواده‌ها» منتشر شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، انتشار روزافزون و متنوع منابع آموزشی و تربیتی و عدم تناسب بخشی از این منابع با استانداردهای آموزشی  تربیتی، لزوم اعتبارسنجی و ارزیابی دقیق این آثار را اجتناب ناپذیر نموده است. به همین جهت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با ایجاد نظام اعتباربخشی و سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی در پی آن است تا از طریق سیاست‌گذاری، استانداردسازی و هدایت تولید این منابع، در ایجاد زمینه: کسب شایستگی‌ها، تکوین و تعالی پیوسته هویت کودکان و ارتقای جایگاه و منزلت علم نافع گام مهمی بردارد و حلقه پیوندی در زنجیره موقعیت های یادگیری و تربیتی بین مدرسه و خانواده ایجاد کند.

با اتکاء به خداوند، از سال 1395 فهرستگان رشد (که شامل منتخبی از منابع آموزشی و تربیتی مناسب است) به صورت مستمر و سالیانه جهت استفاده و بهره برداری مدارس و سایر علاقه‌مندان منتشر شده است و در سال های اخیر این مجموعه به صورت غیرچاپی، در وبگاه سازمان پژوهش در اختیار مخاطبان قرار داده شده است. انتظار می‌رود بهره‌گیری از این فهرستگان به پالایش و غنی‌سازی منابع آموزشی و تربیتی موجود در مدارس کمک کند و ابزار کارآمد و مؤثری برای انتخاب کتاب‌های مفید و مناسب توسط معلمان و اولیاء گردد.

بنا بر این گزارش هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، فهرست توصیفی از منابع آموزشی و تربیتی منتخب در بیست‌ویکمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد در چهار گروه «پیش‌دبستانی»، «دوره آموزش ابتدایی»، «دوره اول آموزش متوسطه» و «دوره دوم آموزش متوسطه» توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

مجموعه حاضر منتخبی از منابع آموزشی و تربیتی است که طی سال گذشته در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی مورد ارزیابی و اعتبارسنجی قرار گرفته و حایز نشان رشد شده است با توجه به شاخص‌های محتوایی و کمّی از اعتبار بالاتری برخوردار بوده است. این منابع شامل کتاب‌های آموزشی و تربیتی (منابع مکتوب) برگزیده است که فهرست جامع و کامل‌تر کتاب‌های آموزشی استاندارد دارای اعتبارنامه «نشان رشد» در سال گذشته در قالب «کتابنامه‌های رشد» دسته‌بندی و جهت بهره‌برداری و استفاده مخاطبان و علاقه‌مندان به صورت مستقل ارایه شده است. نسخه‌های الکترونیکی این کتابنامه‌ها به صورت رایگان در وبگاه سامان‌‌کتاب به آدرس https://samanketab.roshdmag.ir قابل دسترسی و بهره‌برداری است.

یادآوری می‌شود سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با دو غرفه «نشان رشد» و «انتشارات مدرسه» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌ ناشران کودک و نوجوان، راهروی شماره ۲، شماره ۵۴ حضور دارد.

سی‌‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۲۵۲
کد خبر : ۴,۳۸۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید