عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با دو نمایش عروسکی «کاوش و کشف جدید» و «کرمجان در نمایشگاه کتاب»، نشان رشد را به میان کودکان و خانواده‌ها آورد
هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ نمایش‌های عروسکی «کاوش و کشف جدید» و «کرمجان در نمایشگاه کتاب» در غرفه‌های نشان رشد و انتشارات مدرسه با هدف معرفی کتاب خوب و آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با «نشان رشد» توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار می‌شود.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، این دو نمایش با محوریت معرفی کتاب خوب و آشنایی با «نشان رشد» برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها به نمایش در می‌آیند.


نمایش عروسکی «کاوش و کشف جدید» به کارگردانی لیلا اصل فلاح تولید شده است. در این نمایش شخصیت‌های عروسکی «کاوش» که بچه‌ای کنجکاو، اهل مطالعه و کمی بازیگوش است به همراه  یک «دایناسور کوچولو» که دایناسوری مهربان، خجالتی و کنجکاو که اطلاعاتش کم اما عاشق علم و دانش است، درباره کتاب‌های خوب و مناسب با هم گفتگو می‌کنند و با تعامل با مخاطبان ملاک‌ها کتاب خوب و مناسب را برای بچه‌ها بیان می‌کنند. در پایان نمایش بچه‌ها با معیارهای انتخاب کتاب مناسب و نحوه انتخاب این کتاب‌ها با تمرکز بر «نشان رشد» آشنا می‌شوند.
 
 
همچنین نمایش عروسکی «کرمجان در نمایشگاه کتاب» به کارگردانی سید محمدصادق رضوی نیز نمایش دیگری است که در ایام نمایشگاه کتاب در غرفه «نشان رشد» برای کودکان اجرا می‌شود. «کرمجان» موضوع کرم ابریشمی است که نتوانسته به پروانه تبدیل شود و حال قصد دارد برای حلّ این مشکل از کتاب کمک بگیرد. این نمایش توسط سیدمحمد رضوی در نقش مجری و علی قطبی به عنوان عروسک‌گردان و صداپیشه‌ی نقش کرمجان اجرا می‌شود. در این نمایش با شکل‌گیری یک تعامل فعال بین شخصیت‌های نمایش و بچه‌ها، معیارهای بااهمیت در انتخاب کتاب بیان می‌شود و در پایان نیز با اشاره به کتاب‌های استاندارد و مناسب ارزیابی‌شده توسط آموزش و پرورش و دارای اعتبارنامه نشان رشد، کودکان و خانواده‌ها با «نشان رشد» آشنا می‌شوند.
 
 
نمایش‌های عروسکی «کرمجان در نمایشگاه کتاب» و «کاوش و کشف جدید» تا پایان نمایشگاه، هر روز ساعت 16 تا 19 در غرفه «نشان رشد» اجرا می‌شود و در این مدت لحاظ شاد و بانشاطی را برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها فراهم کرده است.

یادآوری می‌شود سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با دو غرفه «نشان رشد» و «انتشارات مدرسه» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌ ناشران کودک و نوجوان، راهروی شماره ۲، شماره ۵۴ حضور دارد.

سی‌‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۰۸
کد خبر : ۴,۳۸۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید