عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
برنامه‌های غرفه «نشان رشد» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
معاونت ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی سازمان پژوهش در ایام برگزاری نمایشگاه در غرفه «نشان رشد» برنامه‌هایی را به بازدیدکنندگان این غرفه ارائه می‌دهد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی با سه بخش «انتشارات مدرسه»، «نشان رشد» و «مجلات رشد» در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. معاونت ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی سازمان پژوهش در ایام برگزاری نمایشگاه در غرفه «نشان رشد»، خدماتی شامل «ارائه‌ پشتیبانی علمی و خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها»، «برگزاری نشست‌های تخصصی با ناشران کتاب کودک و نوجوان»، «برگزاری نشست‌های علمی ـ ترویجی»، «دیدار وگفت‌وگو با ناشران و نویسندگان کتاب کودک» و «اجرای نمایش‌ عروسکی با محوریت کتاب خوب» را به بازدیدکنندگان از این غرفه ارائه می‌دهد. مشروح خدمات ارائه شده در غرفه «نشان رشد» عبارتند از:
 

ارائه‌ پشتیبانی علمی و خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها

در غرفه «نشان رشد» خدمات مشاوره‌ای و پاسخ‌گویی به پرسش‌های خانواده‌ها مبتنی بر الگوی انتخاب کتاب استاندارد برای کودک ارائه می‌شود. هدف این برنامه، ایجاد و پیوند شبکه حمایتی و پشتیبانی از خانواده‌ها و پدیدآورندگان محصولات آموزشی و تربیتی استاندارد و رفع نیازهای فرهنگی خانواده‌هاست.
 

برگزاری نشست‌های تخصصی با ناشران کتاب کودک و نوجوان

به منظور تسهیل ارتباط و تعامل رشدآفرین با پدیدآورندگان محصولات آموزشی و تربیتی، چهار نشست تخصصی با حضور ناشران حرفه‌ای کودک و نوجوان با موضوعات «آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان»؛ «کتاب‌های علمی و کمک آموزشی»؛ «ویژگی‌های ترجمه داستان کودک» و «تألیف کتاب داستان برای کودک» در محل غرفه نشان رشد، برگزار می‌گردد.
 

برگزاری نشست‌های علمی ـ ترویجی

به منظور سیاست‌گذاری، استانداردسازی و هدایت جریان تولید کتاب‌های آموزشی و تربیتی برای کودک، دو نشست تخصصی نیز به شرح زیر پیش‌بینی شده است که در محل سرای اهل قلم سالن ناشران کودک و نوجوان برگزار خواهد شد:

1. آسیب‌شناسی ادبیات کودک و نوجوان؛ با سخنرانی: دکتر احمد جولایی و دکتر مریم جلالی

2. استانداردهای کتاب مناسب برای کودکان در آموزش مهارت‌های زندگی؛ با سخنرانی: دکتر سجاد مهدی‌زاده، دکتر مژگان فرهبد و خانم کلر ژوبرت


دیدار وگفت‌وگو با ناشران و نویسندگان کتاب کودک

از آنجا که ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرصت مناسبی برای دیدار و گفت‌وگو با ناشران کتاب کودک و نوجوان است. غرفه‌ «نشان رشد» میزبان ناشران و نویسندگان کتاب کودک و نوجوان خواهد بود. در این دیدارها ضمن طرح مسائل و چالش‌های حوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان، تعامل و هم‌افزایی جهت رفع موانع و چالش‌ها صورت می‌پذیرد.

 
اجرای برنامه‌ عروسک

با توجه به نقش و تأثیر اجرای نمایش‌های عروسکی برای کودکان، «غرفه‌ نشان رشد»‌ نمایش‌های عروسکی با محوریت کتاب خوب و با هدف آموزش و ترویج گفتمان نشان رشد، هر روز از ساعت 16 الی 19 در محل غرفه اجرا می‌گردد. در نخستین اجرای این نمایش‌‌های عروسکی که روز جمعه 1403/2/21 برگزار شد، چهار نوبت نمایش عروسکی «کاوش و نشان رشد» با استقبال چشمگیر خانواده‌ها مواجه شد. محور اصلی این اجرا مبتنی بر توجّه کودکان به نشان رشد در هنگام خرید کتاب و تبیین این نشان بود.

 
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی شامل در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه بخش «انتشارات مدرسه»، «نشان رشد» و «مجلات رشد» حضور یافته است.


سالن ناشران کودک و نوجوان، راهروی شماره ۲، غرفه شماره ۵۴


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۴۷
کد خبر : ۴,۳۸۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید