عکس رهبر جدید
۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۳۰
انتظار شیرین، یاران مهربان
ششمین شماره از ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد دوره ابتدایی، با نگاه ویژه به اعیاد شعبانیه و روز درختکاری منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ماهنامه‌های آموزشی و تربیتی رشد کودک، رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز از گروه ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی، که به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید و منتشر شدند. در شماره ششم از سال تحصیلی جاری، که در اسفند‌‌ماه به دست مخاطبان خود رسیده است، مطالبی با محوریت موضوع اعیاد شعبانیه و آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ انتظار و همچنین روز درختکاری چاپ و منتشر گردید.

 

رشد کودک

ماهنامه رشد کودک در اسفند 1401 برای کودکان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منتشر شده است. نفسیه نجفی قدسی، در بخش «دوست من» با مخاطبان رشد کودک از «شایدهای خوب» گفته است. نجفی از طریق این قصه کودکان را راهنمایی می‌کند تا با تمرین کردن، شایدهای خوب را در رفتارهای دوستانشان پیدا کنند.

در بخش «قصه‌های گُل‌گُلی»، داستانی با عنوان «برای تو روزی که می‌آیی» به قلم کلر ژوبرت منتشر شده است. در این قصه به مناسبت نیمه شعبان که مصادف با میلاد دوازدهمین امام شیعیان، حضرت مهدی (عج) است به موضوع انتظار به زبان کودکانه اشاره شده است.

در بخش «قصه‌های دیدنی» مطلبی با عنوان «بفرمایید لانه نو» به کودکان یاد می‌دهد که چگونه از پرندگان در فصل زمستان مراقبت کنند. در بخش «آدم‌ خوب‌ها»، قصه‌ای با عنوان «یک خانواده جالب» درباره خانواده و ارتباطات اعضای خانواده با یکدیگر برای کودکان منتشر شده است.

با توجه به اینکه اولین چیزی که توجه کودکان پیش‌دبستانی و پایه اول دبستان را که در ابتدای مسیر فراگیری مهارت خواندن قرار دارند، جلب می‌کند تصویر است، در مجله یکی از مراحل اولیه فرایند خواندن، نیز تصویرخوانی در نظر گرفته شده است. ازاین‌رو، در این مجله از تصاویر برای انتقال مفاهیم بهره بیشتری برده می‌شود، تا کودکان قبل از خواندن متن توسط والدین، در توجه و خوانش تصاویر مشارکت داشته باشند و با اشتیاق بیشتری متن را دنبال کنند.

 
 

رشد نوآموز

در شماره اسفند ماه 1401 رشد نوآموز به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) داستانی با عنوان «انتظار شیرین» منتشر شده است. اين قصه به موضوع انتظار برای گروه سنی مخاطب این مجله است پرداخته است. همچنین در داستان «یاران مهربان» به معرفی خصوصیات منتظران ظهور برای کودکان پرداخته است.

مطلب «آب‌یار» نیز به دانش‌آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی نحوه مصرف صحیح آب را آموزش داده است. در این مطلب شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای مخاطبان رشد نوآموز مسابقه‌ای درباره نحوه مراقبت از آب طراحی کرده است.

همچنین رشد نوآموز به مناسبت 15 اسفند، روز درختکاری داستان‌هایی با «نهال بلوط» و «نوشین و بابابزرگ میوه چین» را منتشر کرده است. در این داستان‌ها به اهمیت نگهداری از درختان و فواید آن‌ها برای زندگی انسان‌ها اشاره شده است.

 

 

رشد دانش‌آموز

به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) قصه‌ای با عنوان «راز آخر» در رشد دانش‌آموز منتشر شده است. در بخشی از این قصه‌درس می‌خوانیم: «روز خاصی پیش رو بود. اسماعیل می‌خواست برای بچه‌ها سنگ تمام بگذارد. یک بازی هیجان انگیز و اسرار آمیز می‌توانست این روز خاص را برای آن‌ها به یادماندنی کند. با خود فکر کرد که باید از بزرگ‌ترها هم کمک بگیرد...»

رشد دانش‌آموز در بخش محیط زیست و به مناسبت هفته درختکاری نیز داستانی با عنوان «فضایی‌ها و سؤال‌های مهمشان» منتشر کرده است. این داستان جذاب به ماجرای دو موجود فضایی و سفر آن‌ها به کره زمین برای مطالعه در مورد پوشش گیاهی زمین پرداخته است.



* * *

 

نسخه چاپی ماهنامه‌های دانش‌آموزی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۹۷۳
کد خبر : ۴,۱۴۶
علی حسین اسدالهی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
5
0
0

باسلام مجلات رشدباعث افزایش افزایش اطلاعات خانواده شده،وحکم دانشگاه سیاررادارند... سپاس اززحماتتون


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید