عکس رهبر جدید
جشنواره رشد، تجلیل نمادین از مهم‌ترین عنصر برنامه درسی،«کتاب» است
وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره ملی کتاب رشد اظهار کرد:‌ جشنواره رشد تجلیل نمادین از مهم‌ترین عنصر برنامه درسی یعنی «کتاب» است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دکتر یوسف نوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، برگزاری جشنواره رشد را تجلیل نمادین از مهم‌ترین عنصر برنامه درسی یعنی  کتاب دانست.

وی با بیان حدیثی از امام علی (علیه‌السلام)، نگاه‌های مختلف به تربیت کودکان در درون خانواده را تشریح کرد و گفت: تربیت کودک به عنوان یک کنشگر اجتماعی، تربیت کودک به عنوان یک پژوهشگر است و معلم باید همراه او باشد و برای پژوهش بهترین منبع کتاب است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: علیرغم این مسئله شاهد هستیم که جوانان و کشور ما چه قله‌های علمی و فناوری در دنیا را کسب کرده‌اند  و  اگر سرانه مطالعه در کشور بیشتر باشد چه تحولی رخ خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه برای مطالعه و کتابخوانی باید خانواده‌ها نیز وارد میدان شوند، گفت: اگر خانواده‌ها بتوانند در این عرصه تلاش بیشتری کنند، کتابخوانی در کشور رواج پیدا می‌کند و تحول خوبی رخ خواهد داد، دولت سیزدهم نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است.

نوری گفت: آموزش و پرورش ساخت و تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس ابتدایی را در حد بضاعت خود در برنامه دارد و امیدواریم بتوانیم سرانه مطالعه دانش‌آموزان را ارتقا دهیم، زیرا دوره ابتدایی زیربنای همه آموزش‌ها و توسعه کشور است و  در آن صورت آینده کشور از این نیز روشن‌تر خواهد بود.

 

 


منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۴,۳۹۴
کد خبر : ۴,۱۲۹
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید