عکس رهبر جدید
۱۳ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۱۴
قاسم کلاس من
چهارمین شماره از ماهنامه‌های عمومی بزرگ‌سال رشد با نگاه ویژه به سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی منتشر شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، مجله‌‌های آموزشی و تربیتی رشد معلم، رشد مدیریت مدرسه، رشد آموزش ابتدایی، رشد مدرسه فردا و رشد فناوری آموزشی[M1] ، از گروه ماهنامه‌های عمومی بزرگ‌سال، که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها را به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر می‌کند، در شماره‌های چهارم از سال تحصیلی جاری، که در دی‌ماه به دست مخاطبانشان رسیده‌اند، مطالبی را با نگاه ویژه به سالگرد شهادت سیدالشهدای مدافعان حرم، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در کنار دیگر حوادث تاریخی و مهم تاریخ انقلاب اسلامی، و مزین‌ به نام سردار رشید اسلام، چاپ و منتشر کردند. بخش‌هایی از هر مجله را با هم ببینیم:

 

رشد معلم

«الماس از بقیه جواهرات شفاف‌تر است، اما سخت‌تر نیز هست و تو از جنس الماسی. آزادگی و جوانمردی از نام قاسم سلیمانی جان می‌گیرد. او که حلقه دل‌دادگی‌اش به اهل بیت (ع) احیاگر دل‌هاست. حاج قاسم مالی نداشت، اما خانه‌ای در کرمان داشت که آن را به فاطمیه تبدیل کرد که وجودش با اهل بیت (ع) و به ویژه بی‌بی دو عالم، فاطمه (س)، بود. بارها و بارها از زبان بزرگان می‌شنویم که عزت و بزرگی سردار در ارادت ایشان به حضرت زهرا (س) ریشه دارد. امروز مردم ما با بصیرت در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده بودند، با تأسی از حاج قاسم‌ها، نه تنها راه را گم نکردند، بلکه دست میثاق با رهبر را محکم‌تر فشردند.

حاج قاسم روحت شاد که شهادتت به دست استکبار جهانی هم بیدارکننده جان‌ها و جهانی است.»

چهارمین شماره از مجله رشد معلم، در دی‌ماه 1401، به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در بخش مناسبت‌ها، این مطلب را با عنوان «معلمی از جنس بصیرت»، به قلم لیلا میرزایی، منتشر کرده است.

 

رشد مدیریت مدرسه

«سردار شهید دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، رهپو و سالک راه فاطمه (س) بود. در بیت‌الزهرای کرمان سر بر دیوار می‌گذاشت و غربت و اندوه فاطمه (س) را با شانه‌های لرزان یاد می‌کرد. حاج قاسم از فاطمه (س) آموخت که در دفاع از حق، جان را همسایه زخم‌ها و دردهای بزرگ سازد.»

این جملات بخشی از دل‌نوشته دکتر محمدرضا سنگری در چهارمین شماره از رشد مدیریت مدرسه در دی‌ماه 1401 هستند که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نوشته شده‌اند. در این شماره، گفت‌وگویی خواندنی با معلم پایه اول حاج قاسم هم منتشر شده است؛ عبدالرضا تشکری جهرمی در این گفت‌وگو از دوران معلمی خود و حاج قاسم سخن گفته است.

 

 

رشد آموزش ابتدایی

مجله رشد آموزش ابتدایی در چهارمین شماره خود در دی ماه 1401، به بهانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، پس از نگاهی کوتاه به زندگی‌نامه ایشان، مخاطبان را با یکی از کتاب‌هایی که در مورد ایشان و برای مخاطب کودک و نوجوان تألیف شده است، آشنا می‌کند. نویسنده کتاب «عمو قاسم» بیست داستان را به شکل هدفمند انتخاب کرده و کوشیده است با هر داستان مخاطب را با یک زاویه از شخصیت حاج قاسم آشنا کند. در این کتاب، برای نهادینه‌سازی پیام هر داستان، تمرینی طراحی شده است تا مخاطب را به تفکر وا دارد و الگوگیری از سردار در او نهادینه شود. تصویرسازی جداگانه برای هر داستان، بر جذابیت کتاب افزوده است. در آخر کتاب نیز پرسش‌نامه‌ای از محتوای کتاب آمده است.

مجله رشد آموزش ابتدایی در صفحه سوم جلد نیز در یادداشتی با عنوان «رفیق خوشبخت ما»، با استفاده از رمزینه، بخش‌هایی از زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به تصویر کشیده است.

 

رشد مدرسه فردا

شهید سلیمانی هم شجاع بود، هم با تدبیر بود. صرف شجاعت نبود. بعضی‌ها شجاعت دارند، اما تدبیر و عقل لازم برای به‌کاربردن این شجاعت را ندارند. بعضی‌ها اهل تدبیرند، اما اهل اقدام و عمل نیستند. از همه این‌ها بالاتر، اخلاص او بود. او این ابزار شجاعت و ابزار تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد.

این مطالب بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ  18/10/1398 هستند که در چهارمین شماره از مجله رشد مدرسه فردا در دی ماه 1401 به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یادآوری شده‌اند.

 
نسخه‌های چاپی ماهنامه‌های عمومی بزرگ‌سال رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.



منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۷۰۷
کد خبر : ۴,۱۰۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید