عکس رهبر جدید
۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۱۱
سند ملی در حوزه هنر
جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش هنر» در پژوهشی به واکاوی عملکرد حوزه هنر در آموزش‌وپرورش با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخته است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش هنر از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد.

«عرصه تعلیم‌وتربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی همه‌جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه‌های متعدد است. تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم کار در سطح ملی و الزامات در این مسیر به‌صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد. در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش کوشش شده است تا با الهام‌گیری از اسناد بالادستی و بهره‌گیری از ارزش‌های بنیادین آن‌ها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم‌وتربیت در افق 1404 هجری شمسی تبیین شود.»

در شصت‌ودومین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش هنر، پژوهشی با عنوان «سند ملی در حوزه هنر» به قلم سعیده معصومی منتشر شده است. این پژوهش به دو پرسش پاسخ می‌دهد: نخست؛ با توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، در حوزه هنر چه تأثیرات مثبتی بر تعلیم‌وتربیت صورت می‌گیرد؟ و دوم؛ عملکرد حوزه هنر در آموزش‌وپرورش با توجه به سند مذکور چیست؟

معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از فصلنامه چندرسانه‌ای رشد آموزش هنر مطالبی چون: کلید اسرار و کلاس هنر بانشاط، بررسی هویت قدسی در معماری مدرسه‌های ایرانی، هنر قدسی راه نجات بشر، بررسی عکاسی در فضای معماری برای درک مفهوم هنر مقدس، در جست‌وجوی هنر قدسی، گفت‌وگو با حمید قربان‌پور، معراج‌نامه ایلخانی، بررسی و تحلیل لباس و پوشاک ایران‌زمین درسده 14، نگاهی به محوطه فرهنگی آستان قدس رضوی به عنوان نمونه‌ای از جغرافیای هنر مقدس، عروسک مبارک، هنر راه یافته به جام جهانی، طلایه‌داران هنر خوش‌نویسی و... را می‌خوانند.
 

فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

 


منبع: رشد آموزش هنر؛ شماره ۶۲
تعداد بازدید : ۳۳۸
کد خبر : ۴,۰۷۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید