عکس رهبر جدید
روش‌‌های آموزش و انتقال علم در بین شیعیان
جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش تاریخ» به روش‌های آموزش و انتقال علم در بین شیعیان پنج قرن اول هجری پرداخته است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش تاریخ از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در هشتادمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه آموزش تاریخ، تأملات نظری در تاریخ، شخصیت‌ها و مقالاتی از دبیران تاریخ به همراه معرفی آثار اندیشمندان تاریخ و اخبار این حوزه منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش تاریخ در حوزه تأملات نظری در تاریخ، مطلبی با عنوان «روش‌های آموزش و انتقال علم در بین شیعیان» به قلم دکتر سعید طاوسی مسرور منتشر شده است. در این نوشتار روش‌های آموزش و انتقال علم در بین شیعیان پنج قرن اول هجری از فهرست رجال نجاشی استخراج شده است. نظر به هدف اصلی ابوالعباس نجاشی (450-372 ه.ق) از تنظیم فهرست آثار شیعه و معرفی مؤلفان آن‌ها، دور از ذهن نیست که اطلاعات درخور توجهی درباره حیات علمی عالمان و راویان شیعه در آن ارائه شده باشد. با یادداشت‌برداری و کنار هم قراردادن اطلاعات پراکنده این متن، به ویژه اطلاعات ارائه شده در سندها، شیوه‌‌های آموزش و انتقال علم بین شیعیان در دوره حیات نجاشی و پیش از آن مشخص شده است.

معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش تاریخ مطالبی چون: تأملاتی در نسبت برنامه‌ریزی درسی و آموزش علوم انسانی در آموزش‌وپرورش، بررسی رویکرد تمدنی در آموزش تاریخ، طراحی بازی‌های آموزشی، چگونه با تاریخ مواجه شویم، روایتی متفاوت از ماجرای مشروطه، روش‌های آموزش و انتقال علم در بین شیعیان، وزارت در ایران بعد از اسلام، درآمدی بر جایگاه‌شناسی تاریخ در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیده‌بان بیدار و مروری بر خوانش‌های متفاوت از روشنگری را می‌خوانند.

فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

رشد آموزش تاریخ؛ شماره ۸۰. بهار ۱۴۰۱

 


منبع: رشد آموزش تاریخ؛ شماره ۸۰
تعداد بازدید : ۵۲۸
کد خبر : ۴,۰۱۹
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید