عکس رهبر جدید
روش تدریس با تأکید بر رویکرد آموزش تفکر انتقادی
جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش علوم اجتماعی» به بررسی روش تدریس مبتنی بر آموزش انتقادی و رشد تفکر در آموزش علوم اجتماعی پرداخته است

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش علوم اجتماعی از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در هشتاد و هشتمین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش علوم اجتماعی مطالبی در حوزه برنامه درسی و آموزشی علوم اجتماعی، دانش نوین اجتماعی و دانش اجتماعی بومی منتشر شده است.

در این شماره از فصلنامه چند رسانه‌ای رشد آموزش علوم اجتماعی در حوزه برنامه درسی و آموزشی علوم اجتماعی، مطلبی با عنوان «روش تدریس با تأکید بر رویکرد آموزش تفکر انتقادی» به قلم سرور قضاتی منتشر شده است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: «روش تدریس مبتنی بر آموزش انتقادی و رشد تفکر، روشی است فرایندمدار که به عنوان شیوه‌ای مؤثر در آموزش علوم اجتماعی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین با گسترش این روش به تمامی سطوح آموزشی، زمینه‌های نهادینه ساختن تفکر انتقادی در بطن جامعه فراهم می‌شود و دانش‌آموزان را قادر می‌سازد به تحلیل و تصمیم‌گیری عقلانی در مواجهه با مسائل جامعه خود دست بزنند.»

معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش علوم اجتماعی مطالبی چون: آموزش علوم اجتماعی در تعلیق، گفت‌وگو با دکتر مسعود چلبی، آموزش و اضطراب، روش تدریس با تأکید بر رویکرد آموزش تفکر انتقادی، آموزش‌وپرورش و آسیب‌های اجتماعی، بازاندیشی آموزش در ایران، چرا باید باسواد شویم؟، فرصت‌ها و تهدیدهای تربیتی و آموزشی پساکرونا، بینش جامعه‌شناختی، روش فازی در علوم اجتماعی، از هم‌بستگی تا گسستگی، به اندیشیدن خطر کن!، کرونا و بایسته‌های تعلیم‌وتربیت، سیاست‌گذاری برای افزایش شادمانی، رابطه درآمد و خوشبختی و جامعه‌شناسی نخبه‌کشی را می‌خوانند.

 
فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب كنید.

 

رشد آموزش علوم اجتماعی؛ شماره ۸۸. بهار ۱۴۰۱

 

 

منبع: رشد آموزش علوم اجتماعی؛ شماره ۸۸
تعداد بازدید : ۱,۰۷۷
کد خبر : ۴,۰۱۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید