عکس رهبر جدید
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۴۶
پله پله تا بلوغ هنری
در جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش هنر» به لزوم شناخت مسیر خلاقیت دانش‌آموزان و نقش معلمان در این زمینه پرداخته شده است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش هنر از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در شصت‌ویکمین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش هنر مطلبی با عنوان «پله پله تا بلوغ هنری» به قلم دکتر اصغر خلیلی منتشر شده است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: «همه کودکان خلاق هستند و تمام عناصر به کار رفته در فرایند خلاقیت آنان فطری و خدادادی است. آن‌ها نیاز دارند تا مکنونات درونی خود را بیان کنند. کنجکاوند و دوست دارند اموری را کشف کنند و از آن بیشتر خیال‌پردازی کنند. تمام این صفات و ویژگی‌های فطری و ذاتی کودکان را می‌توان مورد حمایت قرار داد و آن‌ها را به رشد رساند تا چیزهای جدید خلق کنند که در آینده زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود. سؤالات و پاسخ‌های عجیب و غیرعادی کودکان که گاهی معلمان یا والدینشان را شگفت‌زده می‌کند، نشانه‌‌هایی از خلاقیت در وجود آن‌ها است که می‌تواند به تفکر خلاق منجر شود.»

معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از فصلنامه چندرسانه‌ای رشد آموزش هنر مطالبی چون: ورود به دامنه فرهنگ، پله‌پله تا بلوغ هنری، گوش کن! دورترین مرغ جهان می‌خواند، بـزن بـه هـدف، ارثیه آیندگان، جشنی برای رشد کارگردان‌های معلم، گفت‌وگو با زانیار محمدی نکو، گفت‌وگو با رعنا حجازی، گفت‌وگو با سرکوت نیکدل، دامغان شهری هفت‌هزارساله، بچه‌ها روی صحنه، ادب نمایشی، بررسی هنر سوخت و جایگاه آن در آموزش هنر مدارس، لباس ایرانی لباس افتخار، بررسی زیباشناسانه دو طرح معاصر قالی تبریز، فلسفه هنر به زبان ساده، واکاوی عملیات مرمتی خانه رشوند قزوین، تکنیک‌های ایجاد بافت در نقاشی، نامه‌های مخفی مخفی، معرفی کتاب و آموزش هنر در مدارس را می‌خوانند.

 
فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

رشد آموزش هنر؛ شماره ۶۱. بهار ۱۴۰۱

 

 

 

منبع: رشد آموزش هنر؛ شماره ۶۱
تعداد بازدید : ۶۱۴
کد خبر : ۴,۰۱۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید