عکس رهبر جدید
آموزش به کمک پیکره، رویکردی نوین در عصر دیجیتال
جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش زبان‌‌های خارجی» به بررسی انواع پیکره و کاربرد آن‌ها در کلاس درس پرداخته است است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش زبان‌های خارجی از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای خانواده‌ها با نگاهی ویژه به برنامه درسی مدارس منتشر شد.

در یکصد و سی و ششمین شماره از رشد آموزش زبان‌های خارجی در حوزه آموزش، مطلبی با عنوان «آموزش به کمک پیکره: رویکردی نوین در عصر دیجیتال» به قلم مینا وکیلی‌نژاد منتشر شده که به بررسی انواع پیکره و کاربرد آن‌ها در کلاس درس پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: «توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و استفاده گسترده از این فناوری در زندگی روزمره و حوزه‌های تخصصی، عصر جدیدی را در زندگی بشر آغاز کرده که به عصر دیجیتال معروف است. بدون شک زندگی در این عصر مستلزم آشنایی با این فناوری‌ها و نحوه کاربرد آن‌ها در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف است. یکی از حوزه‌هایی که در چند سال اخیر شاهد ورود اجتناب‌ناپذیر فناوری‌های نوین در آن بوده‌ایم، حوزه آموزش است و یکی از رویکردهای نوین در تدریس زبان خارجی و ترجمه که در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت فناوری رواج یافته، آموزش به کمک پیکره است.»

معلمان، مدرسان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش علاوه بر مطلب فوق، در این شماره از رشد آموزش زبان‌های خارجی مطالبی زیر را می‌خوانند: راه‌های نرفته، مصاحبه با دکتر امیر زندمقدم، Flipped Language Classrooms ,The Effect of Media Type on the Development of Reading Comprehension Ability, Think and Act Outside the Digital Box, The 4th Conference on Interdisciplinary Approaches to Language Teaching, Promting Learner Engagement, Die Erfahrungen aus dem Deutschunterricht,...

 
فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

رشد آموزش زبان‌‌های خارجی؛شماره ۱۳۶. بهار ۱۴۰۱

 

منبع: رشد آموزش زبان‌های خارجی؛ شماره ۱۳۶
تعداد بازدید : ۶۳۱
کد خبر : ۳,۹۹۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید