عکس رهبر جدید
آموزش فنی و حرفه‌ای در شرایط کرونا
جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش» در مطلبی با عنوان «آموزش فنی و حرفه‌ای در شرایط کرونا» به بررسی آموزش‌های مجازی در فرایند آموزشی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی پرداخته است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش از گروه مجلات علوم پایه و فنی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای خانواده‌ها با نگاهی ویژه به برنامه درسی مدارس منتشر شد.

در پنجاه‌ونهمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه آموزشی، پژوهشی، دانش‌افزایی، کارآفرینی، هنرآموزان، هنرجویان، هنرستان‌ها و معرفی رشته‌های هنرستانی، منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در حوزه آموزش، مطلبی با عنوان «آموزش فنی‌وحرفه‌ای در شرایط کرونا» به قلم فرحناز قاسمیان و محمدهادی قاسمیان منتشر شده است.

در بخشی از این مقاله آمده است: «تعطیلی ناخواسته مدرسه‌ها با شیوع کرونا، مدرسه‌ها را وارد فضای جدیدی از آموزش کرد که با آموزش به روش سنتی کاملاً متفاوت است و اقتضائات آن با کلاس درس سنتی اختلاف بسیاری دارد. به نظر می‌رسد در شرایط کرونا به دلیل ماهیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، همچنان بیشترین چالش‌ها متوجه تکمیل فرایند آموزشی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی است.»

هنرآموزان، معلمان، مدرسان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش علاوه بر مطلب فوق، در این شماره از رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش مطالبی چون: مهارت‌های نرم، نیم قرن تجربه، طرحی نو در دبیرخانه‌های راهبری کشوری، شمع راه رهروان، کارآفرینی ارزش‌آفرین، حلقه مفقوده آموزش کارآفرینی، آموزش فنی‌وحرفه‌ای در استرالیا، معرفی رشته صنایع فلزی، تأثیر آموزش‌گروهی خودکارآمدی برافزایش کارآفرینی و پیشرفت تحصیلی هنرجویان دختر، آموزش فنی‌وحرفه‌ای در شرایط کرونا، در مسیر توسعه حرفه‌ای، تربیت هنرجوی موفق و کارآمد، چالش‌های آموزش استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش و... را می‌خوانند.

 

فایل PDF  و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

رشد آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش؛ شماره ۵۹. زمستان ۱۴۰۰

 

منبع: رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش؛ شماره ۵۹
تعداد بازدید : ۹۶۳
کد خبر : ۳,۹۹۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید