عکس رهبر جدید
بیستمین گردهمایی سراسری معاونان و نمایندگان نشریات رشد استان‌ها در مشهد برگزار شد
بیستمین نشست سراسری معاونان و نمایندگان نشریات رشد استان‌ها روزهای سوم و چهارم مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این نشست روز سوم مرداد با حضور نمایندگانی از سراسر کشور در مشهد مقدس آغاز شده و امروز چهارم مرداد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و ریاست سازمان به کار خود پایان خواهد داد.

در اولین روز این نشست تعدادی از حاضران به بیان نظرات خود در خصوص «تأثیر انتشار مجلات رشد در فرایند تربیتی و آموزشی مخاطبان آن» پرداختند.

دکتر فریبرز بیات در این جلسه به تشریح مواردی همچون «مشارکت استان‌ها در تولید و اشاعه محتوای مجلات رشد»، «ضرورت مشارکت فعال همه نمایندگان در همه مراحل تهیه مجلات رشد»، «تشریح شرایط فضای رسانه در ایران و مراحل تحول آرایش رسانه‌ای کشور»، «گروه مخاطبان و تبدیل شدن به رسانه و تولیدکننده پیام»، «فرایند دو سویه شدن پیام‌ها» و غیره پرداخت.

سپس محمدصالح مذنبی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی «برنامه‌های استانی» این دفتر را تبیین و تشریح کرد.

وی ضمن تفسیر مختصر سوره مبارکه والعصر و اشاره این تفسیر به فعالیت‌های روزمره انسان‌ها، انتظارات، بایدها و نبایدها در عمل صحیح به فرمایشات خداوند متعال، به تشریح مفاهیمی مانند حق خواهی، حق طلبی، حق گویی، پایداری در راه حق، و... در این سوره و تطبیق این مفاهیم با فعالیت‌های دفتر انتشارات و فناوری آموزشی پرداخت.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با تأکید بر اینکه آنچه برای امر تعلیم و تربیت می‌توان متصور شد در قانون تأسیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیش بینی شده که مهم‌ترین مأموریت آن برنامه‌ریزی آموزشی در مقیاس کشوری، تولید محتوا بر پایه برنامه‌ریزی آموزشی و درسی و نظارت بر اجرای برنامه است، گفت: در این قانون علاوه بر تولید کتاب درسی به بسته آموزشی نیز پرداخته شده که مجلات رشد در این زمره قرار می گیرد و پشتیبانی از جریان رسمی آموزش را به عهده دارد.

وی ادامه داد: مجلات رشد یکی از اقدامات پویا در نظام آموزشی بوده که وظیفه داریم آن را حفظ کنیم و ادامه دهیم. ما در این زمینه دو وظیفه اصلی رعایت عدالت آموزشی در مقیاس کشور (توزیع مجلات رشد در گستره همه کشور) و ارتقای کیفیت آموزشی را بر دوش داریم که متأسفانه گاهی اوقات برخی افراد با کج سلیقگی وخمودگی باعث دور شدن از این اهداف می‌شوند.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با اشاره به اینکه مجلات رشد نسبت به خیلی از مجلاتی که در کشور تولید می‌شود، کیفیت بالایی دارد، افزود: جمع سپاری، تصویرگری جذاب، مهارت‌های زندگی، توجه به علم نافع و علوم سودمند، تعامل با مخاطب از نقاط قوت مجلات است که همه مسئول هستیم آن را حفظ کنیم.

کارکرد متفاوت مجلات نسبت به کتاب درسی، رسالت‌های متفاوت ما نسبت به برنامه ریزی کتاب درسی، چگونگی و پیشینه تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پیش نویس شیوه‌نامه فعالیت استانی مجلات رشد، بیان برخی نقایص مجلات رشد مانند نظم و انتظام در توزیع، پوشش استانی مجلات از دیگر مواردی بود که مدیر مسئول مجلات رشد به تشریح آن‌ها پرداخت.

پرسش و پاسخ حضار دیگر برنامه برگزار شده در روز نخست بود.

جلسه هم اندیشی در خصوص«چگونگی بهره‌مندی حداکثری مخاطبان مجلات رشد در استان‌ها از این مجلات» برنامه عصر دیروز بود که با سخنرانی معاونان و نمایندگان استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس، مازندران و یزد برگزار شد.

روز دوم و پایانی این نشست هم امروز سه شنبه چهارم مرداد با صحبت‌های محمدصالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و جمع بندی مباحث آغاز شد.

سپس معاونان و نمایندگان استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس، مازندران و یزد گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اشاعه‌ای مجلات رشد در استان‌های خودشان را ارائه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکترعلی لطیفی معاون وزیر و ریاست سازمان نیز در بخش بعدی سخنرانی و جمع بندی نشست را انجام داد.

تقدیر از معاونان و نمایندگان مجلات رشد پایان بخش این نشست دو روزه بود.

 

بیستمین گردهمایی سراسری معاونان و نمایندگان نشریات رشد استان‌ها
 
بیستمین گردهمایی سراسری معاونان و نمایندگان نشریات رشد استان‌ها
 
بیستمین گردهمایی سراسری معاونان و نمایندگان نشریات رشد استان‌ها
 
بیستمین گردهمایی سراسری معاونان و نمایندگان نشریات رشد استان‌ها
 
بیستمین گردهمایی سراسری معاونان و نمایندگان نشریات رشد استان‌ها
 
 
منبع: وبگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۹۴۲
کد خبر : ۳,۹۸۷
احمد رحیمی
۱۴۰۱/۰۵/۰۴
5
0
0

همه چیز عالی بود. مباحث علمی و فنی، بحث و تبادل نظر. خاطره خوبی رقم زده شد. سپاسگزارم از اینکه شرایط زیارت حرم امام رضا علیه السلام فراهم شد. به امید گسترش بیشتر چتر «رشد» بر سر فرزندان ایران عزیز. ان‌شاءالله.


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید