عکس رهبر جدید
مخاطرات فضای مجازی در مناسبات خانوادگی
جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش خانواده» در حوزه مهارت‌های اجتماعی، با مطلب «ما والدین با فضای مجازی چه کنیم؟» به بررسی مخاطرات فضای مجازی در مناسبات خانوادگی پرداخته است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش خانواده از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای خانواده‌ها با نگاهی ویژه به برنامه درسی مدارس منتشر شد.

در سیزدهمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه مهارت‌های روانشناختی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت سلامت و بهداشت، برنامه درسی و مهارت‌های تربیت دینی منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش خانواده در حوزه مهارت‌های اجتماعی، مطلبی با عنوان «ما والدین با فضای مجازی چه کنیم؟» به قلم دکتر مریم سلیمی منتشر شده است. نویسنده در این نوشتار به بررسی مخاطرات فضای مجازی در مناسبات خانوادگی پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: «شاید سال‌ها پیش، زمانی که اولین‌بار اینترنت پا به دنیا می‌گذاشت و کسی از آینده آن به درستی خبر نداشت، پدران و مادران از خود همین سؤال را می‌پرسیدند که اینترنت چه کمکی به ما می‌تواند بکند؟ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم امروزه زندگی، کار، تحصیل و دیگر فعالیت‌های بشر با تکنولوژی و تحولات آن در پیوند است و بنابراین هرگز کسی نمی‌تواند در جزیره بی‌خبری و بی‌اطلاعی به سر ببرد.»

خانواده‌‌ها، معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش علاوه بر مطلب فوق، در این شماره از رشد آموزش خانواده مطالبی چون: شما هم با نوجوانتان مشکل دارید؟، کدام مدرسه با شرایط فرزندمان مناسب است؟، راهکارهای ارتباط مؤثر، غفلت خانواده از تربیت اجتماعی، خطر در کمین نوجوانان، ما والدین با فضای مجازی چه کنیم؟، فرزندپروری رسانه‌ای، کاهش فرزندآوری مسئله‌ای اجتماعی و چالشی جدی، راه‌های حفظ سلامت جسمانی، توسعه سواد جسمانی، محفل انس با قرآن و... را می‌خوانند.

فایل PDF  و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

رشد آموزش خانواده؛ شماره ۱۳. بهار ۱۴۰۱

 

منبع: رشد آموزش خانواده؛ شماره ۱۳
تعداد بازدید : ۸۹۵
کد خبر : ۳,۹۷۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید