عکس رهبر جدید
تأثیر عقلانیت تمدنی بر الغای ترمیدور در فرایند انقلاب اسلامی ایران از منظر اندیشه سیاسی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
جدیدترین شماره فصل‌نامه «رشد آموزش معارف اسلامی» در راستای درس‌های دهم تا سیزدهم کتاب دین و زندگی سال دوازدهم که معیارهای تمدن از نظر اسلام را بیان می‌کند، به نقد تمدن کنونی پرداخته است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی؛ فصلنامه‌ تخصصی رشد آموزش معارف اسلامی از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

در یکصد ‌و هجدهمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی مطالبی در حوزه اندیشه اسلامی، پاسخ‌ به سوالات اعتقادی دانش‌آموزان، بررسی آیات قرآن، پرسش و پاسخ پیرامون غدیر، تمدن نوین اسلامی، فطرت‌گرایی توحیدی، تفسیر قرآن کریم، منطق، و فلسفه منتشر شده است.

در این شماره از رشد آموزش معارف اسلامی در حوزه تمدن نوین اسلامی، مطلبی با عنوان «تأثیر عقلانیت تمدنی بر الغای ترمیدور در فرایند انقلاب اسلامی ایران از منظر اندیشه سیاسی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» به قلم محمدحسین طاهری منتشر شده است. نویسنده در این متن در راستای درس‌های دهم تا سیزدهم کتاب دین و زندگی سال دوازدهم که معیارهای تمدن از نظر اسلام را بیان می‌کند، به نقد تمدن کنونی پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است: «هدف این پژوهش برشماری الزامات حیاتی تمدن نوین اسلامی است و با تأکید بر اندیشه سیاسی  حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای این پرسش را مطرح می‌سازد که چه عواملی موجب الغای ترمیدور در فرایند انقلاب اسلامی می‌شوند؟ نویسنده با استفاده از روش‌شناسی بحران، با رویکرد اسنادی در گردآوری داده‌ها و بهره‌گیری از روش نگارش تحلیل فرایند مدعی است که تمهید الزامات تمدن نوین اسلامی ملغا کننده ترمیدور در انقلاب اسلامی است.»

معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش معارف اسلامی مطالبی چون: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مسیر پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعتقادی دانش آموزان، بررسی آیه 186 سوره بقره، پرسش‌ها و پاسخ‌هایی پیرامون غدیر، تأثیر عقلانیت تمدنی بر الغای ترمیدور در فرایند انقلاب اسلانی ایران، خداشناسی فطری و حکما، گزیده‌ةای تربیتی تفسیر قرآن کریم، با یاد استاد منطق، مروری بر نظریه فضائل اربعه، سعادت و شقاوت انسان  و... را می‌خوانند.

فایل PDF  و نسخه چاپی فصلنامه‌‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

 

رشد آموزش معارف اسلامی؛ شماره ۱۱۸. بهار ۱۴۰۱

 


منبع: رشد آموزش معارف اسلامی؛ شماره ۱۱۸
تعداد بازدید : ۸۴۱
کد خبر : ۳,۹۷۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید