عکس رهبر جدید
مأموریت‌های انتشارات مدرسه فراتر از کتاب است
دیدار صمیمانه رئیس هئیت مدیره با کارکنان انتشارات مدرسه

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نشست صمیمانه محمدصالح مذنبی با مدیران و کارکنان انتشارات مدرسه برگزار شد. در این نشست سید کمال شهابلو معاون تولید و انتشار مجلات رشد و کیومرث جهانگردی معاون سامان‌‌دهی منابع آموزشی و تربیتی، رئیس هئیت مدیره انتشارات مدرسه را همراهی کردند.

 
لزوم توجه به پیشخوان در فضای حقیقی و مجازی

در ابتدای این دیدار مدیر عامل و مدیران انتشارات مدرسه گزارش کاملی از وضعیت این مؤسسه و تولیدات آن ارائه کردند. در ادامه محمدصالح مذنبی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در انتشارات مدرسه، برای تعیین خط‌ مشی مؤثرتر و ایجاد هماهنگی‌های بهتر در بخش‌های مختلف مؤسسه گفت: لازم است شاخص‌های خود را با یک هویت بصری عرضه کنیم و بسنجیم که در جامعه و بازار ما را چگونه می‌بینند. به این منظور لازم است کارگروهی ویژه برای شکل دادن به پیشخوان مؤسسه تشکیل شود.

وی ادامه داد: لازم است در تحلیل‌هایمان جامعه و جهان را رصد کنیم و این رصد باید مبتنی بر نگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد. به عنوان مثال شهید علی لندی که پرورش یافته مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است با اثر گذاری فرهنگی، جلوه‌ای روشن از انقلاب اسلامی را به جهان نشان داد.

رئیس هیئت مدیره انتشارات مدرسه با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از امکانات جدید در معرفی تولیدات انتشارات مدرسه گفت: استفاده از فضای مجازی برای معرفی تولیدات بسیار لازم و ضروری است و انتشارات مدرسه باید از این امکان حداکثر استفاده را بکند.

وی درخصوص اهمیت فعالیت انتشارات مدرسه در فضای دانش‌آموزی چنین گفت: این مؤسسه باید به صورت پیوسته بازار مخاطبان را رصد کند و تولیدات خود را با هدف پاسخگویی به نیازهای این بازار به شکل سلبی و ایجابی هماهنگ کند. در شکل دادن به برنامه‌های کلان مؤسسه توجه به اهداف و آرمان‌های انقلاب ضروری است و در این مسیر می‌بایست به رهنمود‌های مقام معظم رهبری، خصوصاً مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه داشت.

 
ترویج کتابخوانی

مذنبی تولیدات رسانه‌ای در قالب جدید را ضرورت فضای امروز و ارتباط با مخاطبان جوان دانست و گفت: برای ترویج مطالعه و کتابخوانی باید فعالیت‌های متعددی انجام شود. از جمله این فعالیت‌ها همکاری و هم‌افزایی با دستگاه‌هایی است که اهدافی مشابه اهداف ما دارند.

وی بر حمایت از نویسندگان مشتاق، بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری ابتکاری مانند کتابخانه‌های سیار، قطار کتاب و حمایت از مروجین فعال در حوزه کتابخوانی تأکید کرد.  

 

محمدصالح مذنبی


رسالت انتشارات مدرسه فراتر از کتاب است

رئیس هیئت مدیره انتشارات مدرسه با اشاره به اینکه مأموریت‌های انتشارات مدرسه فراتر از کار کتاب است گفت: باید در حوزه مواد چند رسانه‌ای وارد شویم و تولیداتی در این حوزه ارائه شود.  همچنین می‌توانیم با استفاده از ظرفیت رمان و داستان، در سینمای کودک و نوجوان به صورت مستقل حضور داشته باشیم.

مذنبی همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف انتشارات مدرسه را تقویت بنیان‌های حوزه سرگرمی برای دانش آموزان دانست و گفت: باید از روزمرگی بپرهیزیم و میدان تازه‌ای برای اقتضائات جدید داشته باشیم.

 

مأموریت‌های انتشارات مدرسه فراتر از کتاب است

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۸۸۲
کد خبر : ۳,۸۸۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید