عکس رهبر جدید
بازبینی فیلم‌های مستند کوتاه پنجاه‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ‌رشد پایان یافت
بازبینی فیلم‌های مستندکوتاه بخش بین‌الملل پنجاه‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ‌رشد پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، سومین گروه از هیئت‌های انتخاب پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، پس از تشکیل جلسه و بحث و تبادل نظر در خصوص سطح کیفی آثار، اسامی فیلم‌های مستند کوتاه بخش بین‌الملل را برای ورود به بخش مسابقه به دبیرخانه دائمی فیلم رشد اعلام  کردند. در این جلسه نتیجه بررسی مستندهای کوتاه ایرانی و خارجی، پس از بازبینی در جلسات هیئت انتخاب اول و هیئت انتخاب دوم، نهایی شد.

دکتر امیرحسن ندایی، محمدعلی قاسمی و رایا نصیری اعضای هیئت انتخاب دوم فیلم‌های مستند کوتاه ایرانی و خارجی بودند که به 21 فیلم ایرانی و خارجی برای حضور در بخش نهایی رقابت‌های پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، ‌رأی مثبت داده‌اند. بر اساس اسامی ارائه شده به دبیرخانه فیلم رشد 13 فیلم مستندکوتاه ایرانی و 8  فیلم مستند کوتاه خارجی به زودی با حضور داوران نهایی جشنواره با یکدیگر رقابت خواهند نمود.

بنابر اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در این دوره از جشنواره 3155 فیلم ایرانی و خارجی در قالب‌های داستانی کوتاه، داستانی بلند، ‌مستند کوتاه، مستند بلند و پویانمایی از 105 کشور جهان دریافت شده است که 1980 فیلم از کشورهای خارجی و 1175 فیلم از داخل ایران در بخش‌های بین‌الملل، معلمان، دانشجومعلمان و دانش‌آموزان بوده است. اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نیمه دوم آذرماه 1400 اعلام خواهد شد.

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۳۵۵
کد خبر : ۳,۸۲۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید