عکس رهبر جدید
در پنجاه‌ویکمین جشنواره‌ فیلم رشد آثار خوب زیادی داشته‌ایم
عضو هیئت انتخاب بخش انیمیشن‌های بین‌الملل پنجاه‌ویکمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم رشد معتقد است در این دوره‌ جشنواره آثار خوب زیادی وجود دارد.

جمال رحمتی، پژوهشگر و کاریکاتوریست در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: «فیلم» و «انیمیشن» بین رشته‌های مختلف هنری، رسانه‌ی بسیار مهمی محسوب می‌شوند. جشنواره‌ها در همه جای جهان، برگزار می‌شوند تا انگیزه‌ای برای یک‌سری حرکت‌ها باشند، به همین دلیل بسیاری‌ افراد برای کسب جوایز معتبر کارهایی را تولید می کنند و در جشنواره‌ها شرکت می‌دهند؛ در نتیجه نفس برگزاری جشنواره بسیار مهم است که به این جا ختم می‌شود.

وی آموزشی بودن فیلم‌ها در جشنواره‌ بین‌المللی فیلم رشد را مهم دانست و افزود: برای هر آموزشی یک‌سری قواعد لازم است تا کارها سنجیده شود و فیلم‌ها براساس آن قواعد آموزشی ساخته و اصول آموزشی در آن رعایت شده باشد. این روند موجب شده حساسیت جشنواره هم بالاتر برود.

این کاریکاتوریست با اشاره به اینکه در این دوره‌ جشنواره‌ فیلم رشد هم مانند هر جشنواره‌ی دیگری آثار در سطوح مختلف کیفی ارسال شده است، اظهار داشت: در این جشنواره هم کارهای متنوعی بررسی شد و به‌نظرم بیشتر فیلم‌ها متوسط به بالا بود و آثار خوب زیادی داشتیم.  

رحمتی با این توضیح که جشنواره نباید در حدفاصل برگزاری دوره‌ بعدی رها شود، تصریح‌کرد: معمولاً در کشور ما مشکلی که جشنواره‌ها دارند این است که در حدفاصل دو نوبت برگزاری، برگزارکنندگان جشنواره عملاً آن را رها می‌کنند. دبیرخانه‌ی دائمی صرفاً یک اسم نباشد چراکه این دائمی بودن شامل یک‌سری فعالیت‌های تعریف شده برای تیم‌های هنری می‌باشد و باعث می‌شود تا فعالیت تیمی و کار مستمری را در طول سال شاهد باشیم.

 

سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۳۵۶
کد خبر : ۳,۸۱۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید