عکس رهبر جدید
شهید «علی لندی» در قاب مجلات رشد
معاون تولید و انتشار مجلات رشد دفتر انتشارات و فناوری آموزشی اعلام کرد که در اولین سری توزیع مجموعه مجلات رشد در مهر ماه سال ۱۴۰۰ تصویر قهرمان ملی شهید « علی لندی» در مجله رشد نوجوان منتشر می‌شود.

سیدکمال شهابلو در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اظهارداشت: نوجوان فداکار «علی لندی» دانش‌آموز شجاع ایذه ای و از جان گذشته‌ای که برای نجات دو زن همسایه خود به دل آتش زد و نشان داد مسیر نورانی ایثار و فداکاری، برای میراث داران شهید حسین فهمیده و هزاران دانش آموز شهید انقلاب اسلامی‌ هیچگاه پایان ندارد. تصویر او به عنوان قابی ماندگار در مجله رشد نوجوان؛  حس ناب ایثار، ‌ شجاعت و فداکاری نوجوان ایرانی را در زمره چشمه های جوشانی از رویش‌های ماندگار انقلاب اسلامی در فضای مقدس مدارس جاودانه خواهد کرد.

وی افزود: پس از وقوع این حادثه و در همان روزهای اولیه قرار شد؛ پس از مدوای اولیه،  گزارش این ایثار و فداکاری از زبان خود علی روایت شده و در مجله «رشد نوجوان» از مجموعه مجلات رشد منتشر شود. برنامه و آرزویی که با پر کشیدن این قهرمان ملی به آسمان عشق و ایثار، محقق نشد و در نتیجه قرار شد مجله رشد نوجوان در مهرماه  1400 با تصویری از علی لندی به عنوان «نماد نوجوان فداکار و از خودگذشته ایرانی» و در قامت «قهرمان ملی» به دست همکلاسی‌های او و تمامی خوانندگان نوجوان و جوان این مجله برسد.

شهابلو  گفت: اقدام این نوجوان برای نجات دو زن گرفتار در آتش علاوه بر اینکه اوج شجاعت، جسارت و غیرت نوجوانی بزرگ زاده ایرانی را نشان می‌دهد، می‌تواند داستانی باشد برای نسل جوان جامعه و نیز تلنگری به خیل عظیم نوجوانان و جوانان ایرانی که نشان داد چگونه می‌توان مرد بود و برای نجات هم نوعان خود از جان شیرین وهستی دنیوی گذشت و به حیات جاودانه دست یافت.

شایان ذکر است شهید علی لندی نوجوان 15ساله ایذه‌ای در حالی که خانه همسایه در آتش می‌سوخت، به دل آتش زد تا جان دو زن میانسال و سالخورده را که در این خانه زندگی می‌کردند نجات دهد، اما در این تلاش معصومانه چون پروانه آتش گرفت و به شدت دچار سوختگی شد. این نوجوان فداکار با 91 درصد سوختگی در نواحی مختلف از سر، صورت تا کمر و دست و پاها، ‌ ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز منتقل و سپس برای ادامه درمان به شکلی کامل و مؤثرتر به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام شد. علیرغم تلاش‌های دلسوزانه کادر درمان، ‌ این فرزند رشید ایران پس از حدود 10 روز به دلیل آسیب های ناشی از سوختگی شدید آسمانی شد.

 

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۳۶۱
کد خبر : ۳,۷۷۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید