عکس رهبر جدید
دبیر نوزدهمین جشنواره‌ کتاب رشد معرفی شد
از سوی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ کیومرث جهانگردی به‌عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره‌ کتاب رشد معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، طی ابلاغی از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ کیومرث جهانگردی به‌عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره‌ی کتاب رشد معرفی شد.

دکتر حسن ملکی در این ابلاغ با اشاره به نقش کتاب به‌عنوان مهم‌ترین رسانۀ آموزشی ـ تربیتی و اصلی‌ترین جزء برنامه‌‌ی درسی و فرایند یاددهی ـ یادگیری بیان داشته است: امروزه رسانه‌های دیجیتال با استفاده از فناوری‌های نوین، امکانات فراوان، جذاب و سهل‌الوصولی در اختیار مخاطبان و دانش‌آموزان قرار داده و قدری کتاب را به حاشیه رانده‌ است. هرچند رسانه‌های دیجیتال دارای امتیازاتی هستند و امکان تعامل دوطرفه بین فرستنده و گیرنده را فراهم می‌آورند، اما به‌نظر می‌رسد استفاده‌ی بیش از حد از این رسانه‌ها و پیام‌رسان‌های الکترونیکی دارای آثار سوء جسمی، ذهنی، روان‌شناختی و اندیشگانی فراوانی است که شاید بتوان مهم‌ترین آنها را سطحی‌نگری و پرهیز از اندیشه‌ورزی عمیق درباره‌ی پدیده‌ها و به‌ویژه موضوعات علمی و آموزشی دانست.

 در این میان تهیه، تدوین و انتشار کتاب‌های پُرمغز، جذاب و اثرگذار که بتواند ضمن حفظ اندیشه‌ورزیِ شگرف و عمیق، مخاطبان و به‌ویژه دانش‌آموزان را همچنان مجذوب خود نماید، دشوارتر از قبل به‌نظر می‌رسد.

وی در بخش دیگری از این ابلاغ اشاره داشته است: لذا لازم است در فرایند سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی و همچنین برگزاری جشنوار‌ه‌های کتاب تلاش کرد در ذیل چتر یک فلسفۀ آموزشی و تربیتی واحد، چنین آثار فاخر و اثربخشی را شناسایی و حمایت کرد تا با معرفی آنها به جامعۀ مورد بهره‌برداری فراگیر دانش‌آموزان، اولیا و مربیان و همۀ دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت قرار بگیرند.

در همین راستا و با عنایت به دانش، تجارب و تعهد و اهتمامی که در این حوزه از جنابعالی سراغ دارم، شما را به‌عنوان «دبیر نوزدهمین جشنواره‌ی کتاب رشد» منصوب می‌کنم. امیدوارم با کمک خداوند متعال شاهد برگزاری موفق و اثربخش این جشنواره باشیم.

شایان ذکر است این جشنواره به‌صورت سالانه زمینه‌ی بررسی تازه‌‌های نشر حوزه‌ی تعلیم و تربیت و آموزش را برای ده‌ها ناشر برتر کشور فراهم می‌کند.

 

 

منبع: سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۵۱۹
کد خبر : ۳,۷۴۶
درود بر این حسن انتخاب
۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
2

درود بر این حسن انتخاب آقای جهانگردی از انسان های فرهیخته حوزه کتاب و کتاب شناسی است


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید