عکس رهبر جدید
طراحی کیوآر کد ‌خوان اختصاصی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
معاونت فناوری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در جهت عملیاتی شدن QR Code بر روی کتاب‌های درسی، اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت اجرای این امر در بستر شبکه رشد کرد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در جهت عملیاتی شدن رمزینه پاسخ سریع (QR Code) بر روی کتاب‌های درسی، معاونت فناوری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اقدام به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت اجرای این امر در بستر شبکه ملی مدارس (رشد) نموده است.

محمد نیک افروز، رئیس گروه تولید محتوای الکترونیکی و دبیر شبکه رشد با اشاره به مطلب فوق گفت: پیرو فعالیت‌های انجام شده در جهت تولید محتواهای آموزشی و تربیتی منتشر شده در شبکه رشد و اتصال آن‌ها بر بستر رمزینه پاسخ سریع، معاونت مذکور در نظر دارد با طراحی و تولید اپلیکیشن اختصاصی خوانش رمزینه‌های پاسخ سریع (QR Code خوان)، امکان دسترسی سریع و ایمن به محتواهای آموزشی و تربیتی متصل به رمزینه‌های درج‌شده بر روی کتاب‌های درسی را فراهم نماید.

دبیر شبکه رشد ادامه داد: دانش‌آموزان، معلمان و اولیا با نصب و اجرای اپلیکیشن QR Code خوان و نگه داشتن گوشی‌های هوشمند و یا صفحه تبلت روی رمزینه‌های درج شده بر روی کتاب‌های درسی، می‌توانند به محتواهای آموزشی تربیتی (فیلم آموزشی، صوت و پادکست، تصویر) دسترسی پیدا کنند. طراحی و بهره‌برداری از این اپلیکیشن در شهریورماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

رئیس گروه تولید محتوای الکترونیکی رشد در پایان گفت: این اپلیکیشن قادر است تمامی رمزینه های کتاب‌های درسی و نیز سایر انواع محتواها را خوانش نموده و به عنوان ابزاری سودمند برای کاربران مورد استفاده قرار گیرد. این اپلیکیشن امکانات متعدد دیگری نظیر نگهداشت و دسته بندی تاریخچه رمزینه‌های خوانش شده، اشتراک گذاری محتوای رمزینه ها و نیز پایش میزان استفاده از رمزینه‌ها و ارائه آمارهای توصیفی را دارد. امید است با طراحی و انتشار این اپلیکیشن، بستری امن جهت ارائه و دسترسی به محتواهای الکترونیکی درج شده بر روی کتب درسی فراهم گردد.

 

طراحیQR Code خوان اختصاصی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۵,۸۱۱
کد خبر : ۳,۷۴۴
امیرعلی
۱۴۰۰/۰۷/۱۲
5
13
21

عالیییییییییی

صالح دهقانی
۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
15
26

نصب نمیشه

ابراهیم حلوانی
۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
12
62

سلام؛ اپیلکشن هایی که بعنوان کیوآر خوان هست بیشتر برای شرکتها و برندها و ..... روی کتابهای درسی یا مجله رشد درست کار نمیده یا هنگ میکنه یا اصلا برنامه را میبنده.. آیا خود سنجش و پژوهش یا آموزش پرورش در کنار این طرح اپیلکشن مخصوص خودشا نساخته؟اگه ساخته چجوری و کجا نصب کنیم؟ (( والا،با این نوناشون))


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید