عکس رهبر جدید
وبگاه «سامان کتاب» محلی برای معرفی کتاب‌های مناسب آموزشی و تربیتی
رئیس گروه ساماندهی منابع مکتوب دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با تأکید بر استفاده دانش آموزان، اولیای مدرسه و خانه از وبگاه «سامان کتاب» در انتخاب کتاب های کمک آموزشی مناسب، از ناشران دعوت کرد تا کتاب‌های خودرا به منظور ارزیابی برای این دفتر ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مهتاب میرایی با معرفی دفتر ساماندهی منابع مکتوب به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: پس از اینکه ناشران آموزشی کتاب‌های خود را به این دفتر ارسال کنند، کتاب‌ها توسط داوران متخصص در هر یک از حوزه های مرتبط، خوانده شده و امتیازدهی می‌شوند. در صورت کسب امتیاز لازم، این کتاب‌ها از سوی دفتر ساماندهی منابع مکتوب به عنوان کتاب‌های مناسب، در وبگاه samanketab.roshd.ir معرفی می‌شوند تا مورد استفاده معلمان، دانش آموزان و والدین قرار گیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در «فهرستگان رشد» و «کتاب‌نامه رشد» نیز کتاب‌های مناسب به تفکیک سال چاپ، معرفی شده و روی سایت samanketab.roshd.mag منتشر می‌شوند.

رئیس گروه ساماندهی منابع مکتوب از جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی «رشد» به عنوان مهم‌ترین رویداد دفتر ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی نام برد و گفت: این جشنواره نیمه دوم هر سال برگزار می‌شود و روال آن به این شکل است که کتاب‌های مناسب معرفی شده از سوی دفتر ساماندهی منابع مکتوب، توسط داوران، امتیاز دریافت می‌کنند و کتابی که بالاترین امتیاز را بگیرد، به عنوان کتاب برگزیده سال تقدیر می شود.

میرایی به تمامی دانش‌آموزان، اولیا مدرسه و خانه توصیه کرد که قبل از خرید هرگونه کتاب کمک آموزشی و تربیتی، حتماً از وب‌گاه «سامان کتاب» دیدن کنند و پس از انتخاب کتاب مناسب، آن را به ناشر مربوطه سفارش دهند. ضمن آنکه ناشران آموزشی هم حتماً کتاب‌های خود را به منظور ارزیابی، به دفتر ساماندهی منابع مکتوب ارسال کنند.

 

 

 

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۷۰۷
کد خبر : ۳,۷۳۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید