عکس رهبر جدید
۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۸
سامان‌دهی در مسیر علمی
نخستین جلسه کمیته علمی سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی رشد با حضور اعضای اصلی کمیته برگزار شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، «نخستین جلسه کمیته علمی سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی رشد» در محل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد.

این جلسه با حضور اعضای اصلی کمیته، دکتر علی‌اصغر احمدی، دکتر محسن ایمانی‌نائینی و دکتر سوسن کشاورز، صاحب‌نظران تعلیم و تربیت و استادان دانشگاه، عبدالعظیم فریدون، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، وحید تمنا، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و کیومرث جهانگردی، دبیر کمیته، برگزار شد.

در این نشست، دبیر کمیته ابتدا فعالیت‌های واحد سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی رشد را از بدو شروع فعالیت از سال 1379 تشریح و معرفی کرد و انتظارات سازمان را از اعضای کمیته، به‌عنوان گروهی مشورتی و علمی که حوزه چاپ، نشر، آموزش و تعلیم و تربیت آن را به‌خوبی می‌شناسند، بیان داشت.

جهانگردی افزود: «کمیته علمی این دوره ترکیبی از استادان مطلع، ناشران متخصص و آشنا به آموزش و نیز دارای شناخت کافی از مسائل و چالش‌های حوزه نشر هستند و می‌توانند با نظرات ارزشمند علمی، فرهنگی و ارزشی خود کمک کنند سامان‌دهی منابع آموزشی در مسیر درست و منطبق با نیاز جامعه آموزش و پرورش حرکت کند و به نتایج مطلوب و مورد تأکید و انتظار مخاطبان و نیز رعایت اصول و قواعد مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش دست یابد.»

 

سامان‌دهی در مسیر علمی

در ادامه نشست، دکتر علی‌اصغر احمدی درباره نقش کتاب در جامعه و بین دانش‌آموزان و معلمان بیان داشت: «اگر قرار است نظارتی برای این حوزه در نظر گرفته شود، شایسته است اصولی، مطالعه‌شده و با در‌نظر گرفتن همه جوانب شخصیتی مخاطب انجام گیرد. در غیر این صورت نظارت آسیب‌زا خواهد بود.»

 دکتر محسن ایمانی نیز درباره نقش سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی رشد بیان داشت: «اگر فعالیت‌های حوزه کتاب و ترویج مطالعه برای دانش‌آموزان با دقت دیده شود، می‌توان شاهد رشد و شکوفایی نسل حاضر بود.»


سامان‌دهی در مسیر علمی

 

 

دیگر اعضای کمیته نیز در بیان نظرات خود بر آگاهی‌بخشی از نقش و اهمیت سامان‌بخشی منابع آموزشی و تربیتی تأکید کردند. هم‌راستا‌شدن با ناشران و سوق‌دادن و تشویق آن‌ها به تولید محتوای مناسب دانش‌آموزان در گروه‌های سنی گوناگون، از دیگر موارد بحث این نشست بود.

اعضای کمیته، ضمن تأیید اینکه سازمان توان دارد مرجع علمی ارزشمندی برای حل مسائل و چالش‌های مربوط به بررسی منابع آموزشی و تربیتی باشد، اظهار امیدواری کردند که این کمیته موضوع سامان‌دهی را با جدیت پیگیری و اهداف مترتب بر آن را محقق کند.
در پایان، محمد ابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، با جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده، از اعضای کمیته خواست با بهره‌گیری از دانش علمی و تجربه‌های خود برای کیفیت‌بخشی بیشتر به سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی بکوشند.

 

 

سامان‌دهی در مسیر علمی

 

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۴۲۸
کد خبر : ۳,۷۰۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید