عکس رهبر جدید
محمدابراهیم محمدی به عنوان دبیر پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد معرفی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی محمد ابراهیم محمدی را به عنوان دبیر پنجاه ویکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخشی از این ابلاغ بیان کرده است: «شکی نیست که جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان دیرپاترین جشنواره فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی، یک رویداد غرورانگیز بین المللی در نظام تعلیم تربیت جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند با آموزش، حفظ و انتقال دانش از طریق فیلم در بهبود فرایند یاددهی ـ یادگیری و تکمیل بسته‌های آموزشی مدارس، نقشی تأثیر گذار و مهم در روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشد. شناسایی، جذب و معرفی جدیدترین تولیدات علمی، آموزشی و تربیتی در قالب رسانه ای قدرتمند به نام فیلم، از جمله مأموریت های مهم این جشنواره برای ایجاد تنوع در محیط یادگیری، تسهیل و تعمیق محتوا و ملموس نمودن مفاهیم انتزاعی است که با استمرار آن، پیوسته راه را برای تربیت نسلی خداجوی، خلاق، حقیقت طلب و سربلند هموار می‌سازد.»

رئیس پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد در این ابلاغ هفت انتظار را به محمد ابراهیم محمدی، مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی به عنوان دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم خاطر نشان کرده که به شرح زیراست:

1. تلاش شود آثار راه یافته به جشنواره پنجاه و یکم ضمن هم‌سویی با برنامه درسی ملی، بسته‌های تربیت و یادگیری و بیش از پیش در راستای تسهیل‌گری آموزشی و خدمت به معلمان و دانش‌آموزان باشد.

2. ضروری است گزارشی از ارتباط فیلم‌های پذیرفته شده در این دوره از جشنواره با محتوای آموزشی تدوین و ارائه گردد تا با افزودن به فهرست پایانی کتاب‌ها و بارگذاری در شبکه ملی رشد، در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار گیرد.

3. جامعه هدف این جشنواره، معلمان و یا افرادی باشند که هم فضا و هم نیازهای لازم را با توجه به اقتضای زمانه، می‌شناسند.

4. همیاری و مشارکت های سایر دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید در مسیر خدمت به کلاس و برنامه درسی باشد.

5. بدیهی است که با توجه به تجربیات ارزشمند جنابعالی، جشنواره پنجاه و یکم می‌بایست از ظرفیت بخش‌های هم افزای رسانه‌ای و آموزشی بهره گرفته و پیوست رسانه‌ای قوی و چشم‌گیری داشته باشد.

6. بهره وری و استفاده از تجربیات آموزشی، اجرایی و هنری همکاران سازمان و سایر بخش‌های وزارت متبوع به‌خصوص معاونت محترم پرورشی و فرهنگی با توجه به تعهد و تخصصی که در این زمینه دارند؛ در اولویت می‌باشد.

7. با توجه به شرایط کرونایی و شیوع ویروس کووید 19 در جهان، اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی، به منظور حفظ و صیانت از سلامتی دست اندرکاران و مجریان درون سازمانی و برون سازمانی، از آغاز تا پایان این رویداد، مورد تأکید می‌باشد.


* * *


این جشنواره در نیمه دوم سال 1400 برگزار خواهد شد. گاه شمار و فراخوان جشنواره در اخبار آتی منتشر م
ی‌شود.


منبع: سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۵۳۶
کد خبر : ۳,۶۸۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید