عکس رهبر جدید
تعامل فرهنگی بین مجلات رشد و آستان قدس رضوی
نقش نشریات رشد در تبادل محتوا و تولید محصولات جدید برای کودکان، با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، شکل جدی‌تری به خود خواهد گرفت

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، محورهای معارفی آستان قدس رضوی در نشریات رشد نمود پیدا می‌کنند. این مطلب در گفت‌وگو با سید کمال شهابلو، معاون تولید و انتشار دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، مطرح شد. او بیان کرد: «نقش نشریات رشد در تبادل محتوا و تولید محصولات جدید برای کودکان، با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، شکل جدی‌تری به خود خواهد گرفت.»

معاون تولید و انتشار دفتر، تحقق رشد فرهنگی دانش‌آموزان را از اهداف مجلات رشد دانست و گفت: «مجلات رشد در تحقق رشد فرهنگی دانش‌آموزان نقشی بی‌بدیل دارند. این نقش می‌تواند با تعامل و همکاری فرهنگی با مؤسسه‌ها و نهادهای فرهنگی فعال در سراسر کشور، شکل مؤثرتری به خود بگیرد.»

شهابلو همچنین بیان داشت: «در نشستی که در ابتدای سال جاری با مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی انجام شده، تعاملات خوبی صورت گرفته و ما به نتایج و تصمیم‌های مؤثری برای همکاری فرهنگی دست یافته‌ایم. در این زمینه مقرر شد، معاونت فرهنگی آستان قدس، برخی از مجلات رشد را تهیه کند تا از آن‌ها در برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان استفاده شود. همچنین توافق شد، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و نشریات رشد (به نمایندگی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی) به تولید محتوای فرهنگی-مذهبی مناسب برای دانش‌آموزان اقدام کنند. همکاری به‌منظور تکمیل فرایند پیوند رمزینه «سریع‌پاسخ» کتاب‌های درسی از آرشیو غنی و نیز امکانات تولیدی آستان قدس رضوی، از دیگر برنامه‌های توافقی است که با تعامل و همکاری دوطرفه، شکل مؤثری نیز به خود خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص دیگر توافقات صورت گرفته بیان داشت: «موضوعات و محورهای معارفی مرتبط با موضوع اهل بیت (ع) با هدف غنی‌سازی محتوای نشریات رشد به شکل برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در ماه مبارک رمضان، تولید محتوای جدید با هدف آگاهی نسل‌های نوجوان و جوان با همکاری دو مؤسسه تولید خواهد شد. همچنین، ارائه محتوای طرح نورالهدی که ویژه کودک و نوجوان است و در معاونت فرهنگی آستان قدس تولید شده است، برای استفاده در اختیار نشریات رشد قرار خواهد گرفت.»

شهابلو افزود: «آستان قدس رضوی طی برنامه‌ای به میزبانی از سردبیران مجلات دانش‌آموزی و به‌صورت جلسات مشترک اقدام کرد. این میزبانی با هدف آشنایی سردبیران مجلات با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر و نیز تعامل فرهنگی و هم‌افزایی در تولید محتوای مشترک تنظیم شده بود که نتایج و توافقات مؤثری در پی داشت؛ از جمله:

1. استفاده از محتوای مکتوب نشریات نورالهدی در مجلات رشد و  برعکس؛

2. استفاده از آرشیو تصویرهای آستان قدس رضوی و  برعکس؛

3. ایجاد امکان استفاده از محتوای غیرمکتوب معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی برای تکمیل منابع مورد نیاز کتاب‌های درسی و نشریات رشد در پیوند رمزینه پاسخ ‌سریع.»

 

نشست سردبیران مجلات رشد و مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی
 
نشست سردبیران مجلات رشد و مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی
 
نشست سردبیران مجلات رشد و مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی
 
نشست سردبیران مجلات رشد و مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی
 
نشست سردبیران مجلات رشد و مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی
 
نشست سردبیران مجلات رشد و مسئولان فرهنگی آستان قدس رضوی

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۴۶۴
کد خبر : ۳,۶۷۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید