عکس رهبر جدید
جشنواره و آژانس عکس رشد در خدمت منابع تولیدی سازمان پژوهش
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی تأکید کرد عکس‌های خوب راه‌یافته به نمایشگاه جشنواره عکس رشد که همگی با پرداخت حق‌التألیف و جوایز به عکاسانشان، به سازمان پژوهش تعلق دارند، در تولیدات سازمانی به کار بروند و برای غنای تصویری منابع استفاده شوند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، نشست برنامه‌ریزی و کاربست نتایج جشنواره عکس رشد در تولیدات سازمان برگزار شد. در این نشست ابتدا محمدابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، به موضوع «ضرورت این نشست و هم‌فکری در به کارگیری عکس‌های راه یافته به جشنواره‌های عکس رشد» پرداخت و تأکید کرد: «شایسته است عکس‌های خوب راه‌یافته به نمایشگاه جشنواره عکس رشد که همگی با پرداخت حق‌التألیف و جوایز به عکاسانشان، به سازمان پژوهش تعلق دارند، در تولیدات سازمانی به کار بروند و برای غنای تصویری منابع استفاده شوند.

وی همچنین به اهمیت عکس و بهینه‌سازی عکس‌ها در تولیدات سازمان و تأکیدات ریاست محترم سازمان در استفاده از نتایج جشنواره عکس رشد اشاره کرد و خواستار تأمل دقیق دراین‌باره و تعامل بین دفترها و نیز استفاده بهینه از منابع تصویری «آژانس عکس رشد» شدند.

در این نشست، دبیر یازدهمین جشنواره عکس رشد به توضیح موجودیت تصویری دفتر انتشارات و نیز نقش جشنواره عکس رشد در تهیه و تأمین منابع تصویری مورد نیاز تولیدات سازمان پرداخت و اشاره کرد: «نتیجه برگزاری یازده دوره جشنواره عکس رشد، علاوه بر تأمین بخشی از نیازهای تصویری مجلات رشد و دیگر تولیدات سازمانی، ایجاد بانک اطلاعات عکاسان سراسر کشور است.

نماینده دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به کمبود منابع تصویری در کتاب‌های درسی اشاره و بیان کرد: «به خاطر محدودیت زمانی، در صفحه‌بندی کتاب‌های درسی با چالش تهیه تصویر و سفارش عکس مواجه‌ایم. بیشتر عکس‌های کتاب‌های درسی سفارشی و تولیدی هستند، نه آرشیوی. لازم است به موضوع تهیه عکس‌های مورد نیاز کتاب‌های درسی که در زمان‌بندی فشرده شروع سال تحصیلی با چالش‌های جدی مواجه است، توجه شود.

نماینده دفتر تألیف فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز به گستره عکس‌های موضوع فنی و حرفه‌ای اشاره و بیان کرد:  بیشتر عکس‌های مورد نیاز این حوزه تخصصی هستند. در تهیه عکس‌های حوزه فنی و حرفه‌ای باید قواعد و شیوه‌نامه خاصی لحاظ شود و این قواعد در موضوعات جشنواره عکس رشد نیز با دقت گنجانده شوند.

 

محمدی در جمع‌بندی مباحث این نشست، درباره ضرورت تهیه عکس مناسب برای هر موضوع گفت: «سفارش عکس‌های مورد نیاز منابع تولیدی سازمان می‌تواند به کمک عکاسان استانی شرکت‌کننده در جشنواره عکس رشد حرکتی رو به جلو را تجربه کند و عکس‌های واقعی و به‌روز از موضوعات مورد نیاز تهیه و در اختیار دفترهای تألیف یا چاپ و نشر قرار گیرد. به کمک بانک عکاسان جشنواره عکس رشد می‌توان از سلیقه‌ها و توانمندی عکاسان سراسری استفاده کرد.

همچنین، حاضران در نشست، درباره  اطلاع‌رسانی «آژانس عکس رشد» و اطلاع‌رسانی یازدهمین نمایشگاه مجازی عکس رشد برای همکاران سازمان، اتفاق نظر داشتند. ایجاد واحدی سازمانی برای تهیه و سفارش عکس برای همه منابع آموزشی، با تجهیز آتلیه‌ای قوی و در اختیار داشتن عکاسان حرفه‌ای سازمانی و خارج از سازمان به صورت همکاری پروژه‌ای (مشابه وضعیت فعلی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی)، می‌تواند مؤثر واقع شود.

 

علاقه‌مندان جشنواره عکس رشد می‌توانند به‌صورت مجازی از یازدهمین جشنواره عکس رشد بازدید کنند. نشانی این نمایشگاه مجازی چنین است:

http://ax11.roshd.ir/

 آژانس عکس رشد نیز با این نشانی در دسترس است:

http://photoroshd.ir

 

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۶۴۳
کد خبر : ۳,۶۳۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید