عکس رهبر جدید
گزارش مقایسه آماری انتشار محتوا بر روی شبکه ملی مدارس ایران (رشد)
محتوای بارگذاری شده بر روی شبکه ملی مدارس ایران (رشد)، تا پایان سال ۱۳۹۸ به میزان ۷۳۴ کاربرگ بوده و این تعداد در سال ۱۳۹۹ تا ۴۰۶۸ کاربرگ محتوایی رسیده است.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، یکی از اهداف شبکه ملی مدارس ایران (رشد) به عنوان رسانه‌ای ملی؛ پشتیبانی از برنامه درسی بوده و در این راستا تلاش شده تا با تأمین و انتشار محتوای مکمل آموزشی و تربیتی این هدف محقق شود. در دوران شیوع کرونا اهمیت و ضرورت تحقق این هدف بیشتر احساس شد و گروه تولید محتوای الکترونیکی از ابتدا توانست اقدامات قابل قبولی را صورت دهد.

دکتر محمد نیک‌افروز، رئیس گروه تولید محتوای الکترونیکی با اشاره به مطلب فوق اعلام کرد: «در سال جاری حجم بالایی از محتوای آموزشی و تربیتی بر روی شبکه ملی مدارس ایران (رشد) منتشر شده است. این محتوای آموزشی و تربیتی به صورت تصویر، انیمیشن، فیلم آموزشی، نرم افزار آموزشی، فیلم راهنمای معلم، کتاب درسی، کتاب گویا در قالب فایل‌های exe, jpg, mp3, mp4 وpdf منتشر شده است.»

نیک‌افروز  گفت: «محتوای بارگذاری شده تا پایان سال 1398 به میزان 734 کاربرگ بوده و این تعداد در سال 1399 تا 4068 کاربرگ محتوایی رسیده است که نسبت به سال‌های گذشته، به میزان 450 درصد افزایش داشته است.»

 

مقایسه آماری انتشار محتوا بر روی شبکه رشد

 
مقایسه آماری انتشار محتوا بر روی شبکه رشد
 
مقایسه آماری انتشار محتوا بر روی شبکه رشد

 

رئیس گروه تولید محتوای الکترونیکی با اشاره به اینکه دلیل تفاوت در فراوانی محتوای دو جدول محتوای بارگذاری شده بر مبنای دوره تحصیلی و محتوای بارگذاری شده بر­ مبنای قالب، این است که علاوه­ بر بارگذاری محتوایی که مستقیماً به کتب درسی مرتبط می‌گردد، از انتشار محتوای جانبی مانند سینما مدرسه، نرم افزارهای آموزشی، پادکست و داستان صوتی در شبکه ملی رشد خبر داد.

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۵۴۵
کد خبر : ۳,۶۰۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید