عکس رهبر جدید
گزارشی از مراسم رونمایی کتا‌ب‌های صوتی
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۳۲
تولید کتاب صوتی ضرورت ناگزیر است
طی مراسمی کتاب‌های صوتی انتشارات مدرسه با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی؛ مدیر عامل انتشارات مدرسه- دامون آذری؛ مدیر عامل آوانامه- امین نادری، معاونت نشر الکترونیک- جمعی از گویندگان کتاب‌های صوتی و با اجرای محمد حسین محبت پناه؛ معاونت بازرگانی در سالن اجتماعات رونمایی شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه تاریخچه تولید کتاب‌های صوتی در انتشارات مدرسه به سال 1396 برمی‌گردد. انتشارات مدرسه با توجه به تجربه 30 ساله‌ای که در تولید کتاب‌های کاغذی دارد و در این سال‌ها جوایز متعددی را در جشنواره‌های مختلف دریافت کرده است و با توجه به شرایط روز دنیا این زمینه را فراهم کرده است تا مخاطبان این نشر بتوانند در هر شرایطی دسترسی به کتاب داشته باشند. به همین منظور تولید کتاب صوتی را ضرورت دانسته و برای شناخت و آگاهی مخاطب از این گونه تولیدات جدید نشستی را در بستر فضای مجازی برگزار کرد.

در ابتدای این نشست حمیدرضا شاه‌آبادی ضمن ابراز خوشجالی از قبول زحمت حضور مهمانان در شرایط اضطراری کوید 19 عنوان کرد: «این نشست نقطه عطفی در تاریخ انتشارات مدرسه به شمار می‌آید. سه سال پیش بود که فعالیت‌هایی را شروع کردیم با هدف این که تولیدات انتشارات مدرسه را در حوزه‌ها و بسترهای مختلف تنوع ببخشیم تا پیش از آن عمده کار ما بر تولید کتاب‌های کاغذی متمرکز بود و شاید احساس نیاز و ضرورت پرداختن به تولیدات جدید باعث شد که ما حرکتی را شروع کنیم برای تولید کتاب‌های الکترونیک، تعاملی و کتاب‌های صوتی.

امروز بعد از نزدیک به سه سال از اجرای این برنامه تثبیت خودمان را در حوزه تولید کتاب‌های صوتی اعلام می‌‌‌کنیم و با افتخار می‌توانیم بگوییم که ما تولید کننده کتاب‌های صوتی هستیم و کتاب‌هایی را در واقع به بازار عرضه می‌کنیم که نیاز جامعه را تا حدی پوشش دهد».

مدیر عامل انتشارات مدرسه تولید و ارائه کتاب صوتی را ضرورت دانست و گفت:« امروزه اپلیکیشن بوفه (نرم افزار انتشارات مدرسه) علاوه بر کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های صوتی را هم می‌تواند ارائه کند. و مخاطبان انتشارات مدرسه که در گستره ایران و حتی خارج از ایران حضور دارند براحتی می‌توانند به این کتابها دسترسی داشته باشند و استفاده کنند. مهم و واضح است که  این تنها یک شروع است. شروعی که بر اساس احساس ضرورت و نیاز بسیار مهم صورت گرفته است. پرداختن به ضمینه‌های جدید تولید و بسترهای جدید تولید، امروز دیگر یک انتخاب به شمار نمی‌آید. بلکه رفتار ناگزیر است. رفتاری که اگر شکل نگیرد نمی‌توانیم ادامه حیات دهیم.

شاید شرایط زندگی دوره ما اقتضا می‌کند بسترهای جدید تولید را جست‌وجو کنیم و سراغ آن‌ها برویم و همچنین سرعت حرکت جوامع به تبع آن‌ها اعضا جوامع که انسان‌ها باشند موجب شده است که ما نیازمند بسترهای جدید باشیم. قطعاً تولید کتاب‌های صوتی این امکان را فراهم می‌کند که در شرایط مختلف به مردم اجازه مطالعه دهیم. در اتوبوس، در قطار و ...

بنابراین ناگفته پیداست که تولید کتاب در بسترهای جدید و خصوصاً کتاب الکترونیک امروزه ضرورت ناگزیر است. امیدوارم امروز نقطه شروع ما در مسیر حرکتی، گرچه طولانی است ولی آینده بسیار روشنی دارد باشد».

در ادامه نشست مهمانان و حاضران نظرات خود را درباره تولید کتاب‌های صوتی و همچنین فروش آمار کتاب صوتی و بازار آن عنوان کردند.

بنابر این گزارش بیش از 30 جلد از مجموعه فرزانگان در مورد شخصیت‌های تاثیرگذار ایرانی، سرود کریسمس، هلن کلر، زندگی نامه امام خمینی، ماه درآب، فراری، چاه، لطیفه‌های زیر خاکی، دزد و پلیس و محمد (ص) از جمله کتاب‌های صوتی‌ای هستند که در گام اول تولید شده‌اند.

 

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۷۳۶
کد خبر : ۳,۵۷۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید