عکس رهبر جدید
جشنواره فیلم رشد
کتاب"نیم قرن فیلم رشد" با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر، مدیران و مسئولان سازمان پژوهش، فیلم سازان و اهالی هنر در سینما فلسطین رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در مراسم رونمایی این کتاب که مروری بر 50 دوره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی- تربیتی رشد است دکتر حسن ملکی ریاست سازمان، دکتر علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر و تنی چند از دیگر مسئولان آموزش و پرورش حضور داشتند؛ این کتاب با تلاش دفتر انتشارات و فناوری آموزشی آماده شده است.

 در این کتاب به سیر جشنواره در ادوار مختلف برگزاری جشنواره فیلم رشد از اولین دوره که تحت عنوان " اولین فستیوال بین المللی فیلم های آموزنده  در سال 1342  تا دوره پنجاهم جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در دوره حاضر پرداخته است.


دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ابتدای این کتاب مقدمه ای نگاشته است که متن کامل آن به شرح زیر است:

برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد بهانه زیبایی است تا همدلان و همراهان حوزه تعلیم وتربیت را در رسانه‌ای با گستره فرا ملی مورد تجلیل و از این رهگذر بارقه‌ای از نور و امید را در معرض همگان قرار دهیم.

 بهره‌گیری از دستاوردهای داخلی و بین‌المللی در راستای انتقال تجربیات و تعامل با اندیشه‌های بدیع و کارآمد و پیدا کردن جایگاه واقعی، سبب طراوت و منشا نگاهی نو به گام‌های پیموده شده جهت تبیین عملکردها و تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن کاستی‌های این مسیر خواهد شد.

 تلاش جهت به خدمت در آوردن هنر سینما در فرآیند یاددهی و یادگیری اکنون به گام پنجاهم رسیده است.

 نیم قرن جذابیت و خوشایندسازی مقوله یادگیری و رقم خوردن تحولات محتوایی و ساختاری جز با عنایت حق‌تعالی و لطف و همراهی همه کسانی که در توسعه و تعمیق این فعالیت هنری و علمی نقش آفریده‌اند، امکان‌پذیرنبوده است.

 مجموعه حاضر بازتاب اجمالی از دهه‌ها استمرار و کوشش و فعالیت خستگی‌ناپذیر و ارج نهادن یاد و نام تلاشگران این حوزه در طی پنجاه دوره خاطرات دانش در آئینه تصویر می‌باشد، باشد که شاهد به ثمر نشستن ظرفیت نهفته این رویداد، در بطن نظام آموزشی کشور و بهره‌مند شدن پر تلالو آینده‌سازان میهن اسلامی از این چشمه جوشان و پرمهر باشیم.


پنجاهمین جشنواره فیلم رشد از تاریخ 25 تا 29 بهمن ماه در تهران برگزار شد.

سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۵۸۲
کد خبر : ۳,۵۳۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید