عکس رهبر جدید
پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد
فیلمساز شرکت کننده در پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، اجرای این رویداد را در شرایط کنونی، یک اقدام قابل تحسین و فوق‌العاده خواند که به گذر از شرایط خموده کنونی کمک می‌کند.

میرعباس خسروی‌نژاد در گفت وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، درباره ساخت فیلم "آزاده" اظهار داشت: این اثر ترکیبی از دو اتفاق مهم است که هر دو در خانواده ما شکل گرفت و به نحوی بر زندگی ما تأثیر گذاشت. در این اثر سعی کردم که حادثه فوت پدرم را با خاطره‌ای از خواهرم که بسیار مهم بود، ترکیب کنم و در نتیجه به ترکیب کنونی دست پیدا کردم.

این هنرمند فیلمساز درباره، مبحث اصلی فیلم "آزاده" بیان کرد: این فیلم به دنبال بحث بلوغ است و اینکه چگونه یک نوجوان در نبود پدر با مسؤولیت‌های زندگی رو به رو می‌شود. در واقع "آزاده" سعی دارد که نحوه رو به رو شدن یک نوجوان با مسؤولیت زندگی و کمک کردن به خواهر و مادرش را به تصویر بکشد.

خسروی نژاد، جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را از جمله قدیمی‌ترین رویدادهای این عرصه دانست که جایگاه بسیار محکم و مشخصی دارد و گفت: به نظر من جایگاه جشنواره رشد، امروز کاملاً تعریف شده است بنابراین لازم است که بیش از پیش معلمان، دانش‌آموزان و مدارس درگیر این برنامه شوند و تحت تأثیر حمایت از این رویداد بتوانند یک حرکت فوق‌العاده را شکل دهند.

او خاطر نشان کرد: امیدوارم که روند این فیلمسازی و انجمنی که شکل گرفته است به نحوی پیش برود که امکان انتقال تجربه را بین دانش‌آموزان و معلمان ایجاد کند زیرا به این واسطه می‌توان فضای آموزش و فیلم‌های تربیتی و آموزشی را توسط خود این دو گروه به سمت و سوی بهتری سوق داد و از این فضا بهره‌مند شد.

خسروی نژاد، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را در شرایط کنونی کار سختی دانست و اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که در شرایط کرونایی کنونی، اجرای یک فستیوال کار بسیار سختی است که تلاش مضاعفی را در این عرصه می‌طلبد اما یقیناً برگزاری این رویداد در شرایطی که اوضاع محدود و خسته‌ای به واسطه کرونا در فضای هنری و فرهنگی شکل گرفته، اتفاق بسیار مؤثر، فوق‌العاده و خوبی است و جای تشکر از عوامل اجرای دارد.

میرعباس خسروی متولد سال 1356 و فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک شاخه طراحی جامدات است  و از سال 1375 در عرصه تئاتر و از سال 1380 به سینما علاقمند شده است.

عوامل فیلم کوتاه "آزاده" عبارتند از نویسنده و کارگردان: میرعباس خسروی‌نژاد، فیلمبردار: صادق سوری، مدیر تولید: فردوس خسروی‌نژاد، صدابردار: هادی بهشتی‌زاده، دستیار فیلمبردار: علی‌رضا بیات، بازیگران: امیرحسین بیرانوند، مهدیه احمدی‌راد، معصومه کرکی‌زاد، علیرضا بهاروند، تدوین: میرعباس خسروی‌نژاد، صداگذار: آرش قاسمی، تصحیح رنگ: محسن خیرآبادی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: علیرضا صفری، تهیه‌کننده: عرفان قاسم‌پور است.

بر اساس این گزارش، پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد 25 الی 29 بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

سرمایه‌گذاری بر روی معلمان و دانش‌آموزان فیلمساز عاقلانه است

 

 

سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی
تعداد بازدید : ۳۸۲
کد خبر : ۳,۵۲۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید