عکس رهبر جدید
یازدهمین جشنواره عکس رشد
دبیر یازدهمین جشنواره عکس رشد اعلام کرد با پایان فرایند داوری عکس‌های راه‌یافته به جشنواره عکس رشد در بخش دانش‌آموزی (ازاد و فنی‌وحرفه‌ای)، عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه جشنواره عکس رشد مشخص شدند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، با پایان فرایند داوری عکس‌های راه‌یافته به جشنواره عکس رشد در بخش دانش‌آموزی، عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه در دو گروه شرکت کنندگان آزاد و فنی و حرفه‌ای مشخص شدند.

پرویز قراگوزلی، دبیر یازدهمین جشنواره عکس رشد ضمن اعلام این خبر گفت: «دانش‌آموزان از مخاطبان جدی جشنواره عکس رشد بوده و هستند. این جشنواره با  هدف شناسایی عکاسان و برقراری ارتباط آنان با مجلات رشد و همچنین استفاده از ظرفیت‌های همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان برای ثبت آثار قابل توجه، برگزار می‌شود.»

دبیر جشنواره عکس رشد، با اشاره به 4149 عکس رسیده در بخش آزاد و 1247 عکس در بخش فنی‌وحرفه‌ای به دبیرخانه جشنواره بیان داشت: «انتخاب عکس‌ها در مرحله نخست توسط هییتی پنج نفره انجام ‌شد. با تأیید 2340 عکس، داوری عکس‌های این گروه سنی را سه هنرآموز هنرستان آغاز کردند. پس از سه مرحله داوری فشرده، تعداد 70 عکس در بخش آزاد، 22 عکس در بخش دانش‌آموزی و 23 در بخش بزرگ‌سال فنی و حرفه‌ای به نمایشگاه جشنواره عکس رشد راه یافتند.
هیئت انتخاب این دوره از جشنواره را آقایان مهدی صفری، مجید ذاکری، حجت‌الله عطایی و خانم‌ها اعظم لاریجانی و خدیجه بختیاری تشکیل داده بودند.»

بنا به گفته دبیر یازدهمین جشنواره عکس رشد، آقایان ناصر محمدی (از شهر زنجان، هنرآموز رشته عکاسی)، سلیمان گلی (از شهر تربت حیدریه، هنرآموز رشته عکاسی) و آیین شاهرودی (از شهر تهران، هنرآموز رشته عکاسی) داوری بخش آزاد و خانم‌ها فاطمه خمامی و عفت متولی و آقای عبدالرضا جمالی‌فر داوری بخش فنی‌وحرفه‌ای را با مشارکت داوران بخش دانش‌آموزی انجام داده‌ و به پایان رسانده‌اند.

از موضوعات مشارکتی جشنواره عکس رشد، در «موضوع مهدویت»، با مشارکت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) با 773 عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره، پس از داوری نهایی تعداد 30 عکس در بخش بزرگ‌سال و تعداد 5 عکس در بخش دانش‌آموزی به نمایشگاه جشنواره راه یافتند. در موضوع «سبک زندگی فرهنگیان شاغل و بازنشسته» نیز تعداد 26 عکس از میان 773 رسیده به دبیرخانه جشنواره عکس رشد به نمایشگاه رسید.

داوری موضوع سبک زندگی فرهنگیان شاغل و بازنشسته را داوران گروه سنی بزرگ‌سال جشنواره، آقایان: علیرضا کریمی‌صارمی، حسن غفاری، محمد مهدی رحیمیان و نیز نماینده مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، آقای کیوان زرگری، به عهده داشتند.

نتایج بخش‌های بزرگ‌سال جشنواره عکس رشد که شامل عکاسان آزاد و فرهنگی است، در روزهای آینده نهایی و اعلام خواهد شد.

مراسم پایانی جشنواره عکس رشد به صورت نیمه‌حضوری و با دعوت از برگزیدگان استان‌های تهران، البرز و قم، و نیز به صورت وبیناری با مشارکت مدیران آموزش و پرورش استان‌ها، در روز دوشنبه چهارم اسفند ماه 99 در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار خواهد شد.

نتایج و اسامی عکاسان دانش‌آموز راه‌یافته به نمایشگاه جشنواره عکس رشد در وب سایت جشنواره و در نشانی زیر قابل رؤیت است.

 

 

http://ax11.roshd.ir

  

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۷۶۰
کد خبر : ۳,۵۰۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید