عکس رهبر جدید
هجدهمین جشنواره کتاب‌ های آموزشی و تربیتی رشد
هجدهمین جشنواره کتاب رشد، در مجموع خوب برگزار شد. اغلب حاضران تقدیر و تحسین کردند. اگر هم نقدی نسبت به آن بود، فرصت برای پرداختن و اصلاح نقدها وجود دارد. ولی باید بکوشیم گام‌های جدید و نوینی برداریم و حسنات بیشتری را برای خودمان ثبت کنیم.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، محمد ابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در نشستی که امروز به منظور نقد و بررسی هجدهمین جشنواره کتاب رشد  برگزار شد، با بیان این سخن افزود: «ما همواره باید قبل از برگزاری جشنواره کتاب رشد، از خودمان بپرسیم که اگر این  جشنواره را برگزار نکنیم، چه حرفی نگفته یا ناشنیده می‌ماند؟ یا قرار است جشنواره چه شور و هیجانی برانگیزد؟ وقتی جشنواره برگزار شد باید از خودمان بپرسیم حرف نو و ابتکاری ما در این جشنواره چه بود و ما از چه اتفاق و رویداد تازه‌ای رونمایی کردیم؟»

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با تأکید بر لزوم ارزیابی نقاط قوت و ضعف جشنواره افزود: « باید نقاط ضعف‌ و قوت جشنواره را مورد مداقه قرار دهیم تا سال‌های بعد، از نقاط ضعفمان بکاهیم تا جشنواره بعدی  با قوت و قدرت برگزار شود.»

 

در ادامه این نشست کیومرث جهانگردی، دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد با اشاره به اینکه جشنواره کتاب رشد یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های آموزش و پرورش است و در عین حال در این شرایط ویژه و با کمترین هزینه برگزار شد، گفت: «برگزاری چنین جشنواره ملی که آثاری از سراسر کشور در آن حضور دارد، با تعداد زیادی داور و گروه داوری، با حضور وزیر محترم که به صورت زنده و مستقیم در فضای مجازی و صدا و سیما پوشش داده شده، نیازمند زحمت اجرایی زیادی بود که من از همکارانم تشکر می‌کنم. الحمدلله با وجود کرونا جشنواره به شکلی قابل قبول و با رعایت مقررات بهداشتی در بالاترین سطح برگزار شد.»

وی با اشاره به طراحی سامانه دیجیتالی داوری که برای نخستین بار راه‌اندازی شده بود گفت: «از طریق این سامانه بود که انجام همه مراحل داوری‌ میسر شد و به جز چند گروه که به خواست خود اعضا، جلسه حضوری برایشان در نظر گرفته شد، بقیه به همین طریق، داوری خودشان را انجام دادند.»

دبیر جشنواره سپس برخی از معیارهای مورد توجه در داوری جشنواره را برشمرد و گفت: «شرط لازم برای ورود به این جشنواره همسویی با برنامه درسی ملی است. به جز این، معیارهایی مانند خلاقیت، نوآوری، زبان، انسجام و اصالت محتوا و تصاویر و اثربخشی محتوا از دیگر محورهایی بود که مورد توجه داوران بود.»

وی افزود: «تا جایی که می‌دانم داوران کوشیدند آثار را بدون توجه به اسم افراد مورد بررسی قرار دهند و من حداقل می‌توانم شهادت بدهم که در جلسه کمیته علمی، در یک جلسه چندین ساعته، داوران با دقت فرایند داوری‌ها را مورد بررسی قرار دادند و انصافاً در این بررسی‌ها هیچ توجهی به اسم پدیدآورنده نداشتند.»

در ادامه این نشست حاضران نقاط قوت و ضعف جشنواره را مورد بحث قرار دادند و ایده‌های جدید خود را برای دوره‌های بعدی جشنواره طرح کردند و در پایان نیز از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

 

 
جلسه نقد و بررسی هجدهمین جشنواره کتاب رشد
 

 

جلسه نقد و بررسی هجدهمین جشنواره کتاب رشد
 

 

جلسه نقد و بررسی هجدهمین جشنواره کتاب رشد
 

 

جلسه نقد و بررسی هجدهمین جشنواره کتاب رشد
 

 

جلسه نقد و بررسی هجدهمین جشنواره کتاب رشد
 

 

جلسه نقد و بررسی هجدهمین جشنواره کتاب رشد
 

 

جلسه نقد و بررسی هجدهمین جشنواره کتاب رشد

 

 

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۴۱۶
کد خبر : ۳,۴۷۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید