عکس رهبر جدید
بهینه سازی تولید محتوا با مشارکت دبیرخانه های راهبری کشوری دروس
نشست مشترک دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و دفتر آموزش متوسطه نظری دوره دوم با محوریت بهینه سازی تولید محتوا و مشارکت دبیرخانه های راهبری کشوری دروس به صورت غیرحضوری و به شکل وبینار برگزار شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، نشست مشترک دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با دفتر آموزش متوسطه نظری دوره دوم روز دوشنبه 29 دی ماه به صورت غیرحضوری و به شکل وبینار برگزار شد.

این جلسه با حضور آقایان محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، شیرزادی، رئیس گروه برنامه‌ریزی گروه‌های آموزشی متوسطه  دفتر آموزش متوسطه نظری ، نیک افروز، رئیس گروه تولید محتوای الکترونیکی، ابراهیمی، رئیس گروه توسعه وکاربرد نرم افزارهای آموزشی دفتر انتشارات فناوری آموزشی و رؤسای دبیرخانه‌های راهبری کشوری دروس دوره دوم متوسطه نظری زبان خارجه، زیست‌شناسی، ریاضی، روان‌شناسی، شیمی، زمین‌شناسی، فیزیک، جغرافیا، فلسفه و منطق، آمادگی دفاعی، ادبیات فارسی، تاریخ، علوم اجتماعی، تفکر و سواد رسانه‌ای، دین و زندگی، اقتصاد، علوم آزمایشگاه، توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان از استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین،  فارس، اصفهان، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان، خراسان رضوی،آذربایجان غربی، لرستان، سمنان، تهران، چهارمحال و بختیاری، مازندران،گیلان، شهرستان‌های استان تهران، یزد،گلستان، مرکزی و زنجان  برگزار شد.

در این نشست پیرامون استفاده از تولیدات محتوایی دروس دبیرخانه‌های کشوری و چگونگی تعامل پیرامون تولید محتوا برای دروس مبتنی بر رمزینه دوره دوم متوسطه توسط دبیرخانه‌های مربوطه بحث و تبادل نظر انجام و مقرر شد نشست بعدی پس از تمهید مقدمات ظرف دو هفته آینده برنامه‌ریزی و اجرا شود. لزوم تعیین بخش‌های مورد نیاز جهت تواید محتوای تکمیلی از طرف مؤلفان کتاب‌های درسی برای درس فیزیک مستقر در استان خراسان رضوی، آمادگی دبیرخانه علوم آزمایشگاه مستقر در استان مرکزی برای تولید محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، اعلام آمادگی دبیرخانه فلسفه و منطق برای تولید محتوای درس منطق پایه دهم و فلسفه یک پایه یازدهم و فلسفه دو پایه دوازدهم علوم انسانی، تجارب مثبت واقعیت افزوده درس شیمی مستقر در استان خراسان جنوبی، تأکید دبیرخانه درس ریاضی مستقر در استان اصفهان بر استفاده از جلوه‌های ویژه در تولیدات پیش رو، پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های تخصصی IT از جمله محورهای این نشست بود.

در این جلسه لزوم تفاهم در بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دبیرخانه‌های راهبری استان‌ها جهت بهینه‌سازی و تولید محتوا و غنی‌سازی کتاب‌های درسی با کمک افزونه‌های تکمیلی همچون VR (واقعیت مجازی) و AR (واقعیت افزوده)  مطرح و بر تعمق در کیفیت تولیدات انجام شده جهت استفاده توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و ضرورت آمادگی دبیرخانه‌های راهبردی برای تولید افزونه‌های تکمیلی به‌ویژه در دوره دوم متوسطه نظری تأکید شد.


واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۰۷۱
کد خبر : ۳,۴۳۱
ناشناس
۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
0
0

با سلام و وقت بخیر ضمن تشکر از زحمات دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و دفتر آموزشی متوسطه نظری ، مطلبی را میخواستم به عرض برسانم، آیا تولید محتوا الکترونیکی و کتاب آموزشی ویژه سرگروه های استان و مولفان کتب درسی است؟؟ یا اینکه هر دبیری که در این عرصه توانمند باشد این فرصت را خواهد داشت؟؟ و آیا هدف از تهیه و توزیع محتوا آموزشی در هر قالبی، چیزی غیر از انتقال مطلب به دانش آموز است؟ چرا آدرس دبیرخانه کشوری دروس در اختیار تمامی دبیران قرار نمی گیرد؟ چرا برای ارسال مطلب در شاد(محتوا) دست معلم بسته است؟و سرگروه ها باید این کار را انجام دهند؟ و.... با تشکر از شما


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید