عکس رهبر جدید
برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهینه سازی سایت (SEO)

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، به منظور ارتقای سطح علمی کارشناسان شاغل در حوزه شبکه ملی رشد و در جهت بهینه‌سازی محتواهای تولیدی، برای  نخستین بار در این دفتر اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزش بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) شده است.


این دوره آموزشی به صورت حضوری به مدت 15 ساعت در سالن جلسات دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و با رعایت شیوه نامه‌های  بهداشتی برگزار می‌شود.


آقای نیک افروز مدرس کارگاه آموزشی «سئو»، درباره اهداف این دوره گفت: «بهینه سازی موتور جست‌وجو یا «سئو» (Search Engine Optimization) یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جست‌وجو یک موتور جست‌وجو است. معمولاً وب سایت‌هایی که بالاترین امکان را در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو دارند ، بازدیدکننده بیشتری به دست می آورند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به بازدیدکنندگان و کاربران دائمی آن وب سایت تبدیل شوند.


«سئو» چگونه کارکردن موتورهای جست‌وجو، محتوای جست‌وجوی کاربران و همچنین کلمات کلیدی تایپ شده کاربران را مورد بررسی قرار می‌دهد. ازطرف دیگر بهینه‌سازی سایت، شامل توسعه و ویرایش محتوای مطالب، بهینه سازی کدهای برنامه نویسی موجود در وب سایت و بسیاری دیگر از اقدامات می‌باشد تا منجر به بهتر دیده شدن و افزایش مخاطب شود. لذا به طور خلاصه می‌توان «سئو» را به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو دانست.


شایان ذکر است در سال‌های اخیر مفهوم «سئو» از Search Engine Optimization  به Search Experience Optimization   تغییر یافته که برابر است با بهینه‌سازی تجربه کاربری از جست‌وجو، به عبارت دیگر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده، اهمیت قابل توجهی قائل شد و این امر مستقیماً به توسعه و بهینه‌سازی محتوای وب سایت‌ها و انتشار محتوای ارزشمند و باکیفیت در آن‌ها مرتبط می‌باشد.


همچنین ایشان سرفصل‌های آموزشی این دوره را جهت ارائه به شرح زیر اعلام نمود:

• آشنایی با مفاهیم پایه طراحی وب سایت؛

• معرفی سئو و مبانی پایه آن؛

• آشنایی با الگوریتم‌های جست‌وجو؛

• آشنایی با عملکرد موتور جست‌وجو Google؛

• آشنایی با الگوریتم‌های سئو در موتور جست‌وجوی Google؛

• سئو محتوا و مطالعه رفتار Google؛

• آشنایی با ابزارهای لازم برای بهینه‌سازی سایت؛

• آشنایی با نحوه بهینه‌سازی وب سایت؛

• استفاده از شبکه‌های اجتماعی در SEO.

 

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۳۵۶
کد خبر : ۳,۳۰۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید