عکس رهبر جدید
جشنواره عکس رشد
دبیر جشنواره عکس رشد گفت: همه بخش‌های فرهنگی، وزارتی و سازمانی به عکس به عنوان یک واقعیت توجه دارند و نقش آن را در تولید بسته‌های یادگیری سازمان بی‌بدیل می‌دانند
واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، در گفت‌وگو با پرویز قراگوزلی، دبیر یازدهمین جشنواره عکس رشد، به‌ضرورت و چگونگی مشارکت دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جشنواره عکس رشد پرداخت.

در این گفت‌وگو، دبیر جشنواره عکس رشد هدف از مشارکت را افزایش انگیزه و ارتقای سطح علمی، مهارتی و حرفه‌ای معلمان، دانش‌آموزان، هنرجویان و هنرآموزان دانست و گفت: «از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخل و خارج وزارت آموزش و پرورش برای توسعه و کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای به‌صورت بهینه استفاده می‌شود، مشارکت نهادهای فرهنگی و مرتبط با وزارت آموزش و پرورش که دغدغه تربیت فرهنگی و هنری جامعه وسیع آموزش و پرورش را دارند جلب می‌شود تا جشنواره عکس در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و هنری غنی‌سازی شود».

قراگوزلی این رویداد مهم فرهنگی را متعلق به همه دانش‌آموزان و معلمان دانست و اشاره کرد: «همه بخش‌های فرهنگی، وزارتی و سازمانی به عکس به عنوان یک واقعیت توجه دارند و نقش آن را در تولید بسته‌های یادگیری سازمان بی‌بدیل می‌دانند». وی هدف از مشارکت دفتر فنی و حرفه‌ای را مشارکت‌دادن دفترهای مرتبط و اطلاع‌‌رسانی بهتر به هنرجویان و هنرآموزان سراسر کشور دانست که بخش مؤثری از مخاطبان جشنواره عکس رشد هستند.

ایشان اشاره کرد: «از آنجا که هنرجویان رشته‌های هنری و عکاسی از مخاطبان قابل توجه این جشنواره هستند، این مشارکت، به کمک دبیرخانه متمرکز دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش، شکل مؤثرتری به خود خواهد گرفت».

وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری بین دبیرخانه جشنواره عکس رشد و مشارکت‌کنندگان، مخاطبان حداکثر حضور را در جشنواره داشته باشند. تغییر نگاه جامعه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، و ضرورت تقویت این شاخه مهم آموزشی به کمک جشنواره‌های هنری و نیز پرداختن به گام دوم انقلاب اسلامی و نیز جهش تولید در فنی وحرفه‌ای و کاردانش و ارتباط نزدیک موضوع با برنامه درسی از اهداف مشارکت دفتر فنی و حرفه‌ای در جشنواره عکس رشد است. حضور مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جشنواره عکس رشد از بعد فرهنگی، تقویت حضور معلمان در جشنواره و جلب نظر آنان به مسائل آموزش و پرورش و نگاه به سبک زندگی فرهنگیان شاغل و بازنشسته که دغدغه مدیران و گردانندگان این مؤسسه عظیم است، اشاره کرد.
 

دبیر یازدهمین جشنواره عکس رشد به موضوع‌های پیشنهادی و جوایز و هدایای مشارکت‌کنندگان به شرح زیر اشاره کرد.

دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش در یازدهمین جشنواره عکس رشد با موضوعات و جوایز زیر مشارکت کرده است:
 زندگی، تحصیل و کار در سایه کرونا؛
  مهارت‌آموزی محور توسعه اقتصادی (به تصویر کشیدن مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها)؛
  هنرجو، مهارت و حرفه (صنعت، هنر، خدمات و کشاورزی)؛
  جایگاه و بازار کار
  محبت و مهربانی
 به 10 نفر از هنرجویان و هنرآموزان برگزیده در جشنواره عکس رشد جوایزی اهدا می‌شود.
 

مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در یازدهمین دوره جشنواره عکس رشد با موضوع و جوایز زیر مشارکت کرده است: 
 «سبک زندگی فرهنگیان شاغل و بازنشسته»
  به 10 نفر از فرهنگیان برگزیده در جشنواره عکس رشد جوایزی اهدا می‌شود.
  برای پنج نفر از دانش‌آموزان برگزیده در جشنواره عکس رشد، بیمه عمر تخصیص می‌یابد.
 این جوایز علاوه بر جوایز در نظر گرفته شده توسط دبیرخانه یازدهمین جشنواره عکس رشد هستند.

 

جشنواره عکس رشد روی ریل مشارکت

 
 
واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۷۴۳
کد خبر : ۳,۲۸۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید