فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش علوم اجتماعی شماره ۸۳ (دوره بیستوسوم، پاییز ۱۳۹۹) در ۴۸ صفحه برای معلمان، دانشجو معلمان، دبیران علوم اجتماعی و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.
فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی رشد آموزش علوم اجتماعی شماره 83 (دوره بیستوسوم، پاییز ۱۳۹۹) در ۴۸ صفحه برای معلمان، دانشجو معلمان، معلمان علوم اجتماعی و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش با فهرست محتوای زیر منتشر شد:
سرمقاله
• جعبه سفید و آموزش دیجیتال، تغییر گفتمان آموزشی در عصر پساکرونا / فریبرز بیات
برنامه درسی و آموزشی علوم اجتماعی
• مدرسه همساز با زندگی نیست، مسائل آموزشی علوم اجتماعی در مدارس ایران در گفت وگو با دکتر مقصود فراستخواه / دانیال اعلمی
• فاصله تربیتی بین مدرسه و جامعه / حسن نجفی؛ آرش زارع زردینی
• پیش به سوی مطالعات اجتماعی زیست محیطی / جمشید میرزایی؛ فاطمه خزایی
• تفکر انتقادی در کتاب مطالعات اجتماعی، نقد و بررسی کتاب مطاعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های تفکر انتقادی لیپمن / سیروس برخان
دانش نوین اجتماعی
• شاخص جهانی منزلت اجتماعی معلم / وی جی اف؛ ترجمه: دکتر کیومرث فلاحی
• آموزش سواد رسانه ای / سوسن پاکدل
• غبار اخبار جعلی بر سپهر رسانه ای / آیا سواد دیجیتالی غبار اخبار جعلی و اطلاعات نادرست را از سپهر رسانه ای می زداید؟ / سید غلامرضا فلسفی
• سازمان اجتماعی کارآمد و دموکراتیک، مقدمه ای بر جامعه شناسی سازمان ها / دانیال اعلمی
دانش اجتماعی بومی
• تولید منابع تعاملی آموزش علوم اجتماعی، معرفی نرم افزار تولید کتاب و مجله سه بعدی / مصطفی سهرابلو
• خود آسیب رسانی دانش آموزان، گزارش یک مطالعه ی کیفی در اردبیل / قربان کیانی
• حقوق شهروندی در مجله رشد دانش آموز / دکتر حسین زارع؛ معصومه خلیلی
• معرفی کتاب، تربیت در برابر طبیعت