عکس رهبر جدید
محمدی به مهر خبر داد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۰۵
ایجاد مرکز یادگیری معلم در شبکه ملی رشد
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: ما مرکز یادگیری معلم را در شبکه ملی رشد ایجاد کردیم و به تمام معلمان مهارت های تولید محتوا و آموزش در بستر فضای مجازی را آموزش می دهیم.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی گفت: ما مرکز یادگیری معلم را در شبکه ملی رشد ایجاد کردیم و به تمام معلمان مهارت های تولید محتوا و آموزش در بستر فضای مجازی را آموزش می دهیم.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، محمد ابراهیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت تولید محتوا در شبکه ملی رشد و مقایسه آن با سال گذشته گفت: «ما پس از اینکه در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی مستقر شدیم ارتقا شبکه ملی رشد را به عنوان نخستین هدف کاری تعیین کردیم و بارگذاری محتواها را افزایش دادیم به صورتی‌که این شبکه نسبت به سال مشابه صد در صد تغییر شکل داده است.»

وی ادامه داد: «سعی کردیم برای پایه ابتدایی در گام اول و به صورت درس به درس تولید محتوا داشته باشیم و این محتوا را به صورت بسته آموزشی ارائه دهیم. به طور مثال اگر برای درس دوم پایه اول محتوایی تولید کردیم سعی کردیم الگوی تدریس هم داشته باشد یا فیلم مرتبطی اگر هست آن را هم بارگذاری کنیم. محتوای تعاملی الکترونیکی را داریم در واقع و حتی منابع مرتبط به محتوا مانند مجلات رشد کودک هم اگر برای آن مفید باشد در کنارش قرار دادیم.»

 

تکمیل فرایند تولید محتوا در متوسطه دوم
محمدی با بیان اینکه در حال حاضر تولید محتوای متوسطه اول نیز در شبکه ملی رشد در دسترس است، بیان کرد: «در حال حاضر برای تکمیل فرایند تولید محتوای متوسطه دوم اقدام کرده ایم که باز هم به صورت درس به درس آن را به روز رسانی کنیم تا اگر دانش آموز یا اولیای او مراجعه کردند دست خالی برنگردند.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به لحاظ زیرساختی نیز این شبکه ارتقا داشته است، بیان کرد: «ما قبلاً سه سرور داشتیم که پشتیبانی شبکه را می‌کرد اما امروز این عدد به ۹ سرور افزایش داشته است. قبلاً ظرفیت برخط ما ۴۰ هزار نفر بود اما الان نگرانی نداریم. به هر حال شبکه ملی رشد برای ارتقای مهارت و دانش معلمان کشور ایجاد شده است اما چون بحث کرونا پیش آمد و نیاز بود به دانش آموزان و اولیا نیز خدمات بدهیم برای همین به ارتقاء همه جانبه فکر کردیم.»

 


ایجاد مرکز یادگیری معلم در شبکه ملی رشد
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در ادامه به دیگر فعالیت های این بخش اشاره کرد و گفت: «ما مرکز یادگیری معلم را در شبکه ملی رشد ایجاد کردیم. به تمام معلمان مهارت های تولید محتوا و آموزش در بستر فضای مجازی را آموزش می دهیم. در اینجا بحث های تعامل در بستر مجازی و ارتباط گرفتن در این بستر میان معلم و دانش آموز نیز آموزش داده می شود. این بخش به تازگی به شبکه ملی رشد اضافه شده است. الگوی تدریس را نیز به معلمان ارائه می دهیم و حتی بسته های مرتبط با وضعیت های زرد و قرمز در فضای کرونا را هم در این فضا قرار دادیم.»

 


ایجاد باشگاه معلمان فیلمساز
محمدی در ادامه به ایجاد باشگاه معلمان فیلمساز اشاره کرد و گفت: «یکی دیگر از فعالیت های ما ایجاد باشگاه معلمان فیلمساز است. ما به کل استان ها پیام فرستادیم تا رابط فیلمساز را به ما معرفی کنند تا به مرور به معلمانی که می توانند فیلم تولید کنند دسترسی پیدا کنیم. در گام اول به نظر می رسد ۵۰۰ معلم فیلمساز حرفه ای و آماتور را بتوانیم در این باشگاه داشته باشیم. می خواهیم از این ظرفیت برای جشنواره ملی رشد بهره ببریم.»

تعداد بازدید : ۸۶۳
کد خبر : ۳,۲۵۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید