عکس رهبر جدید
رشد معلم
اولین شماره از مجله رشد معلم در مهر ۱۳۹۹ با مطالبی در خصوص کرونا برای معلمان و کارشناسان آموزش و پرورش در آستانه انتشار.

شهلا فهیمی، مدیرداخلی رشد معلم در گفت‌وگو با واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از انتشار این مجله با محتوای مرتبط با کرونا در آینده‌ای نزدیک (مهر 1399) خبر داد. وی گفت: «با شیوع ویروس کرونا نظام آموزشی ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر، با چالش ها و تغییرات بسیاری مواجه شد. برای جلوگیری از اختلال در روند آموزش مسئولان آموزش و پرورش تصمیم‌ گرفتند کلاس‌های حضوری را تعطیل و کلاس‌های آنلاین را جایگزین کنند. در این شرایط معلم‌ها نیز باید آموزش و تدریس را به صورت مجازی برگزار می‌کردند، اما این نوع تدریس، آن‌ها را با چالش‌هایی مواجه کرده است.»

فهیمی ادامه داد: «مجلات رشد با شناسایی و بررسی چالش‌ها و مسائل آموزش‌های آنلاین و با هدف ارتقا مهارت و دانش معلمان و مدیران مدارس اقدام به انتشار مطالبی در این خصوص کرده‌اند و نشریه رشد معلم نیز در راستای سیاست‌های مجلات رشد در این زمینه برای جوابگویی به نیاز معلمان و فرهنگیان کشور اقدام به آماده‌سازی مطالبی در  قالب‌های مختلف کرده است.»

وی مهم‌ترین عناوین مجله رشد معلم را که مرتبط با موضوع کرونا است را چنین برشمرد:

• «گمشده در مجاز» بر لزوم توجه به مقوله تربیت در دوران کرونا و آموزش‌های مجازی تأکید کرده است.

«منطقه حفاظت نشده» که به والدین و معلمان درباره عدم امنیت فرزندان در دنیای مجازی هشدار می‌دهد و به آنان توصیه می‌کند فرهنگ استفاده از دنیای دیجیتال را به فرزندان بیاموزند.

«کرونانگاری» شامل تجربه‌های حاصل از مواجهه با بحران کرونا و فراز و نشیب‌های پیش‌آمده و به اشتراک گذاشتن آن‌ها است و می‌تواند در به‌دست‌ آوردن راهکارهای توانمندسازی مدرسه در مقابله با بحران‌های مشابه سودمند واقع شود.

«شاگردانم را می‌خواهم» دلنوشته‌ای از یک معلم عاشق است که از سختی‌های تعطیلی مدارس نوشته است.


مدیرداخلی رشد معلم در پایان این گفت‌وگو گفت: «معلمان، مدیران و کارشناسان فرهیخته و توانمند این مجله را از مدرسه خود بخواهند و یا از واحد نشریات رشد به شماره 88867308 مطالبه نمایند.»

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۵۱۶
کد خبر : ۳,۲۴۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید