عکس رهبر جدید
۲۸ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷
حامی محصولات فرهنگی
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی: زمینه‌های مناسب به‌منظور حمایت از محصولات و تولیدات بخش خصوصی فعال در حوزه محصولات و صنایع آموزشی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، محمدابراهیم محمدی، مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، در گفت‌وگو با کارشناسان این دفتر، به حمایت سازمان پژوهش از کتاب‌های کودک و نوجوان و نرم‌افزارهای آموزشی مرتبط، نوشت‌افزارها و محصولات الکترونیکی و نیز تولیدات صنایع آموزشی تأکید کرد.

مدیر کل دفتر در ادامه این گفت‌گو به دریافت تأیید مهر استاندارد محصولات تولیدی بخش خصوصی از واحد سامان بخشی منابع و مواد آموزشی سازمان اشاره کرد و افزود: «سازمان در صدد حمایت جدی از محصولاتی است که با دریافت تأییدیه استاندارد فعالیت می‌کنند و معیارهای مواد و منابع آموزشی و مفاد قانون 828 را رعایت می‌کنند.»

وی ضمن اعلام آمادگی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای مشارکت و همکاری در توسعه و بهبود فضای نشر کتاب در حوزه دانش‌آموزی گفت: «سازمان از همه ظرفیت‌های خود ذیل قانون 828 برای بهبود گردش کتاب و ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزی استفاده خواهد کرد. افزون بر کتاب‌های کودک و نوجوان، در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه‌هایی مناسب به‌منظور حمایت از محصولات و تولیدات بخش خصوصی فعال در حوزه محصولات و صنایع آموزشی هستیم.»

لازم به ذکر است، واحد سامان‌بخشی منابع و مواد آموزشی، از سال 1379 کتاب‌های آموزشی و تربیتی را و در چند سال اخیر هم منابع غیرمکتوب را بررسی می‌کند. تاکنون بیش از 25000 عنوان کتاب و 1500 منبع غیرمکتوب را برای دانش‌آموزان و معلمان دوره‌های پیش‌دبستان، ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه (در هر دو شاخه نظری و مهارتی) متناسب تشخیص‌داده است. این واحد با انتشار ده‌ها عنوان کتاب‌نامه رشد و فهرستگان، کتاب‌های آموزشی مناسب را معرفی می‌کند.

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۶۲۳
کد خبر : ۳,۲۲۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید