عکس رهبر جدید
لزوم ارائه استاندارد برای تولید محتوا به معلمان
اولین جلسه تبیین استاندارهای محتوایی برای معلمان برگزار شد

اولین جلسه تبیین استاندارهای محتوایی برای معلمان با حضور مدیران کل وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در محل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد.

در این جلسه سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش به سازمان پژوهش  و برنامه‌ریزی آموزشی مبنی بر لزوم تدبیر در ایام وضعیت زرد یا قرمز کرونا، وظیفه ذاتی سازمان پژوهش را تولید محتوا و ارائه خدمات به معلمان دانست و تأکید کرد شبکه رشد درگاه ارائه محتوای تولید شده برای معلم‌ها است.

محمدی در تبیین فعالیت‌های انجام شده در این زمینه ابتدا به ضرورت پایش شبکه رشد اشاره کرد و گفت: «گزارش دقیقی از بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در شبکه رشد داده نشده و این ذهنیت ایجاد شده است که شبکه در ارائه داده‌های خود موفق نبوده است. وی گفت: در سال گذشته نیز جشنواره تولید محتوای الکترونیکی برگزار شد که با وجود تبلیغات محدود تعداد آثار پذیرفته شده در این جشنواره ۱۰۰۰ اثر بود.

همچنین با ارسال فراخوان دریافت محتوا در بخش‌های مختلف خصوصاً در حوزه فنی و حرفه‌ای معلمان را تشویق کردیم که کارهایی را که انجام داده‌اند را برای سازمان پژوهش ارسال کنند تا در صورت کاربردی بودن در سایت شبکه رشد بارگذاری و در دسترس سایر معلمان قرار بگیرد.»

وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تولید محتوا نیز تأکید کرد و اظهار داشت طی جلساتی که با این بخش برگزار شده است فعالان این حوزه برای کمک به آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها مناسب در دبیرخانه‌‌های استان‌‌ها هدف از تشکیل این جلسه را تهیه استانداردهای محتوایی قابل اعتنا با پشتیبانی همکاران ستاد آموزش و پرورش دانست و درخواست کرد تا طی یک فراخوان، داشته‌‌ها از استان‌ها به سمت شاد و رشد گسیل داده شوند تا با دست پر به استقبال سال تحصیلی جدید برویم.

تعداد بازدید : ۴۱۵
کد خبر : ۳,۱۸۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید