عکس رهبر جدید
مجلات رشد
مدیرمسئول مجلات رشد: مجلات تخصصی رشد با توجه به مخاطبان خاصشان باید بتوانند تناسب محتوایی و کارآمد را در کنار جذابیت‌های محتوایی و بصری و نیازهای آن‌ها ارائه دهند.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، اولین جلسه هم‌اندیشی سردبیران مجلات تخصصی علوم پایه برگزار شد. در این جلسه درباره لزوم تشکیل شورای سیاست‌گذاری، بهره‌مندی از فضای مجازی، ارتباط دوسوی با مخاطبان، بالا بردن ظرفیت علمی مخاطبان، طراحی اپلیکیشن مجلات رشد، تشکیل کمیته‌های علمی در کنار نظارت و شمارگان بحث‌ و ‌گفت‌وگو شد.

مدیرمسئول مجلات رشد در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه دانش و تجربه سردبیران‌، مجلات تخصصی را هویتی برای نظام آموزشی کشور دانست و تأکید کرد این سرمایه باید با تلاش و هم‌فکری حفظ شود.

محمدی گفت: «مجلات علوم پایه به دلیل داشتن مخاطبان خاص، پر کردن خلاء‌های آموزشی و دانش‌افزایی در حال انتشار است و باید برای توسعه آن‌ها تلاش شود.» وی با اشاره به شمارگان و مخاطبان به عنوان دو شاخص مهم در عرف رسانه، نشریه موفق را نشریه‌ای دانست که به‌گزین،‌ زیبا گزین و به دنبال جذابیت و توسعه مخاطبان و شمارگان باشد.

وی گفت: «مجلات تخصصی رشد با توجه به مخاطبان خاصشان باید بتوانند تناسب محتوایی و کارآمد را در کنار جذابیت‌های محتوایی و بصری و نیازهای آن‌ها ارائه دهند.»

محمدی از فضای مجازی به عنوان فرصتی برای تعامل با مخاطبان یاد کرد و بر حضور سردبیران در فضای مجازی، ایجاد کانال‌های ارتباطی با مخاطبان، حضور در خبرگزاری‌ها و صدا‌ و‌سیما با هویت مجلات رشد برای معرفی و تعامل بیشتر و بهتر با مخاطبان تأکید کرد.

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۹۰۹
کد خبر : ۳,۱۷۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید