عکس رهبر جدید
مجلات رشد
مدیرمسئول مجلات رشد: تلاش می‌کنیم از راه‌های مختلف بستر مناسبی جهت رشد و ارتقای مجلات فراهم کنیم.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، اولین جلسه هم‌اندیشی سردبیران مجلات تخصصی علوم انسانی برگزار شد. در این جلسه ابتدا سردبیران درباره جایگاه مجلات در برنامه درسی‌، بسته‌بندی مناسب مجلات، ارتباط پویا با مخاطبان، نگاه مسئله‌شناسانه و رویکرد حمایتی از مخاطبان‌، بالا بردن ظرفیت مخاطبان‌، ایجاد پل ارتباطی بین کتاب‌های درسی‌، کتاب‌های کمک‌آموزشی با  مجلات‌، احیای مجلات، بررسی ایستگاه‌های نظارتی، بحث‌ و‌ گفت‌وگو کردند.

مدیرمسئول مجلات رشد در این جلسه ضمن ارج نهادن به جایگاه و خدمات و اقدامات سردبیران‌، مجلات رشد را یک سرمایه و میراثی از گذشتگان دانست و با اشاره به وضع موجود مجلات گفت: «در حال حاضر با سونامی فضای مجازی، کم‌میلی مخاطبان و ضعف محتوایی و بسته‌بندی مواجه هستیم.»

وی افزود:«اکنون که تیراژ مجلات سیر نزولی دارند تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای تبلیغاتی، استفاده مناسب از فضای مجازی، مصاحبه با رسانه‌ها، فراخوان و مسابقات فرهنگی و... بستر مناسبی جهت رشد و ارتقای مجلات فراهم کنیم.»

محمدی از تیتر مناسب، تناسب و تنوع در محتوا، مفید و کارآمد بودن مطالب، پرهیز از زیاده‌گویی، خوش‌خوانی در کنار گرافیک زیبا و خلاق و پویا به عنوان ملزومات یک مجله خواندنی نام برد و بر حضور سردبیران در فضای مجازی، ایجاد کانال‌های ارتباطی با مخاطبان، حضور در خبرگزاری‌ها و صدا‌ و‌سیما با هویت مجلات رشد برای معرفی و تعامل بیشتر و بهتر با مخاطبان تأکید کرد.

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۸۰۶
کد خبر : ۳,۱۷۶
امیری
۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
0
0

سلام.مجلات و نشریات زیادی در سرار کشور فعالیت می کنند.اما بهترین یا شاید تنها مجله ی معتبر برای نوجوانان و کودکان،مجله ی رشده. و من به عنوان یک نوجوان از این بابت خوشحالم.در مجلات مختلفی داستان یا شعر، از نویسندگان باتجربه و کارکشته چاپ میشه.اما اگر نویسنده ی جوانی به سراغ این نشریات بره ،قطعا جواب خوبی نمیگریه.البته که هر داستانی هم قابل چاپ نیست‌.اما داستان های کوتاه،در مجلات بخاطر اسم نویسنده، از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.اما خوب ،باید جایی باشه که به استعداد های جوان هم بها بده. سوال من اینه آیا فرصتی برای چاپ داستان در این مجله فراهمه؟ ممنون میشم اگر پاسخ سوالم ایمیل کنید... بازهم ممنونم


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید