عکس رهبر جدید
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱
تکالیف مهارت‌ محور
«تکالیف مهارت‌ محور» عنوان مقاله‌ای است که در ماهنامه‌ رشد آموزشی ابتدایی چاپ شده است.

فرزانه صدیقی معتقد است: «در صورتی که مهارت‌ها و دانش ‌آموخته‌شده باعث ایجاد تغییر معنادار در زندگی شود، آن‌گاه می‌توان گفت این فرد انسانی باسواد است.»

وی یکی از اساسی‌ترین تکالیف مهارت‌‌ محوری که هر ساله به‌عنوان تجربه‌ای قشنگ در کلاسش انجام می‌دهد،‌ تقویت فن بیان بچه‌ها و اعتماد‌ به ‌نفسشان است.

او با تعیین مبحثی از کتاب به‌عنوان تدریس دانش‌آموز، به هر یک از آن‌ها فرصت ابراز وجود می‌دهد. همه تدریس کنند و این آموزگار است که گوش می‌دهد و یاد می‌گیرد و چه بسا شاید دو یا سه زنگ به خاطر یک دانش‌آموز که در این مهارت ضعف دارد، ‌گرفته می‌شود.

وی در ادامه این مقاله، «بازی مهارت‌ محور دارت اعداد» را توضیح داده و آورده است: هدف این بازی، تقویت مهارت دقت و تمرکز، تقویت مهارت عددنویسی و کاربرد جدول ارزش مکانی، مقایسه اعداد، جمع و تفریق اعداد، تقویت مهارت‌های زندگی از جمله: تعادل با یکدیگر در کارگروهی، رعایت حق دیگران، ایفای نقش در بازی، پذیرش شکست‌های زندگی، مغرور نشدن به بُرد، امید برای بهتر شدن و رقابت صحیح می‌باشد.

صدیقی در ادامه مقاله، وسایل مورد نیاز، ساخت ابزار بازی، رقابت صحیح، گروه‌بندی و بیان قوانین، انجام تکلیف، نحوه‌ی ارزیابی آموزشی ـ عملکردی را تشریح کرده است.

 

نویسنده: فرزانه صدیقی، آموزگار پایه‌ی چهارم دبستان سما، واحد نیشابور خراسان رضوی
تنظیم: بهنام شاددل
منبع: ماهنامه‌ رشد آموزش‌ ابتدایی، شماره‌ ۶ (شماره‌ پی‌در‌پی ۱۸۷)، اسفندماه ۱۳۹۸


برای دریافت متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

 

دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / واحد مجلات رشد
تعداد بازدید : ۳,۷۱۳
کد خبر : ۳,۱۲۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید